نشست گروه‌های تماس دولت و طالبان

در مذاکرات بین‌الافغانی میانجی وجود ندارد

طالبان

گروه طالبان اعلام کرده است که در مذاکرات بین‌الافغانی صلح، میانجی میان هیأت جمهوری اسلامی افغانستان و این گروه وجود ندارد.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز (شنبه، ۱۰ عقرب) گفته است: «در مذاکرات بين‌الافغاني ميانجي وجود ندارد. البته کشور میزبان در کنار آماده‌سازی سهولت‌های دیگر، در صورتی که ضرورت احساس شود، بدون شرکت‌کردن در جلسات مذاکرات بین‌الافغانی می‌تواند به شکل انفرادي با جهت‌ها نظر و مشوره‌های خود را شریک کند.»

او در ادامه افزوده است که تصمیم‌گرفتن در این مورد از صلاحیت هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی بین‌الافغانی است.

روز گذشته یک عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که با هیأت مذاکره‌کننده‌ی طالبان در مورد نقش تسهیل‌کننده‌ی دولت قطر در مذاکرات بین‌الافغانی توافق کرده است.

این عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افزوده بود که دولت قطر میان هیأت‌های مذاکره‌کننده پیام رد و بدل می‌کند. به گفته‌ی او، قطری‌ها تاکنون چندین جلسه‌ی جداگانه با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان داشته‌اند و این روند ادامه دارد.

مذاکرات صلح افغانستان در بیست‌ودوم سنبله در دوحه، پایتخت قطر افتتاح شد. از آن زمان تاکنون هیأت‌های مذاکره نتوانسته‌اند روز طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *