استقبال کابل از اعلامیه‌ی مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان

کابل از اعلامیه‌ی مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان در مورد صلح افغانستان استقبال کرد

وزارت خارجه‌ی کشور از اعلامیه‌ی مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان در مورد حمایت از مذاکرات صلح افغانستان استقبال کرده و آن‌را ارزشمند خوانده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ عقرب) منتشر شده، آمده است که فراخوان متحدان بین‌المللی پیرامون کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری، چانس موفقیت مذاکرات صلح را که نتیجه‌ی آن حفاظت جمهوری اسلامی، حفظ حقوق شهروندان و نتایج مطلوب برای همه خواهد بود، افزایش می‌دهد.

به نقل از اعلامیه، به رسمیت شناختن مذاکرات صلح در منطقه و به ویژه در امر مبارزه علیه خشونت افراط‌گرایان، مهاجرت غیرقانونی، قاچاق انسان و مواد مخدر و تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای کامیابی مذاکرات صلح، حیاتی است.

اتحادیه اروپا و پاکستان روز گذشته با نشر یک اعلامیه‌ی مشترک، ادامه خشونت‌ها در افغانستان را در تناقض با خواست‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای برای صلح توصیف کرده بودند.

در این اعلامیه‌ی مشترک از دولت افغانستان و طالبان خواسته شده است که در پاسخ به خواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش‌بس جهانی به‌منظور مبارزه با ویروس کرونا، آتش‌بس بشردوستانه اعلام کنند.

اتحادیه اروپا و پاکستان از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان نیز حمایت کرده و از دولت و طالبان خواسته‌اند که برای دست‌یابی به صلح پایدار در افغانستان تلاش جدی کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *