دیدار غنی و عبدالله در ارگ

غنی و عبدالله در مورد چالش‌های روند صلح گفت‌وگو کردند

ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی باهم دیدار و دو طرف در مورد روند صلح بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که این دیدار عصر روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۵ میزان) صورت گرفته است. دو طرف در این دیدار در مورد «روند صلح و چالش‌های آن» صحبت کرده‌اند.

همچنان به نقل از خبرنامه، آنان در مورد تکمیل‌کردن اعضای شورای عالی مصالحه‌ی ملی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند. آقای عبدالله نیز در این دیدار در مورد سفر اخیرش به ایران به رییس‌جمهوری کشور معلومات داده است.

ارگ ریاست‌جمهوری افزوده است که در این دیدار حمدالله محب، مشاور امنیت ملی هم راجع به وضعیت عمومی امنیتی کشور و افزایش خشونت‌های اخیر طالبان به رییس‌جمهور و رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی معلومات ارایه کرده است.

رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله درحالی در مورد چالش‌های روند صلح باهم گفت‌وگو کرده‌اند که با گذشت حدود دو ماه از افتتاح رسمی مذاکرات صلح افغانستان در دوحه، پایتخت قطر، هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است و هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *