امرالله صالح

تحقیقات در مورد حمله به دانشگاه کابل به بُن‌بست رسیده است

امرالله صالح:

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که تحقیقات در مورد حمله به دانشگاه کابل به بُن‌بست رسیده و در حال حاضر انکشاف آن سخت و بطی شده است.

آقای صالح صبح امروز (سه‌شنبه، ۴ قوس) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که برای ردیابی عاملان این حمله کار بیشتر نیاز است که به مرور زمان صورت خواهد گرفت.

او روز گذشته گفته بود که پرونده‌ی حمله به دانشگاه کابل را هفته‌ی آینده به دادگاه می‌سپارد. اکنون هم تأکید کرده است که طبق وعده، این پرونده را در اختیار دستگاه عدلی و قضایی کشور قرار می‌دهد.

صالح در مورد حملات راکتی روز شنبه هفته‌ی جاری بر بخش‌هایی از شهر کابل نیز گفته است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و روی انکشاف سرنخ‌ها کار جدی آغاز شده است. او روز گذشته نیز گفته بود که تاکنون پیشرفت خاصی در پی‌گیری عاملان این حملات صورت نگرفته است.

به گفته‌ی او، در دو روز گذشته ۱۳ عضو گروه طالبان بازداشت شده‌اند که نظر به مصلحت و ضرورت، گاه گاهی دستار داعش را بر سر می‌کنند.

او تأکید کرده است که شماری از این افراد در ترور کارمندان دولتی در نواحی مختلف کابل به‌صورت مستقیم دخیل بوده‌اند.

صالح نوشته است: «از اعترافات طالبان داعش بر می‌آید که یک قسمت اختطاف‌های شهری را آنها انجام داده و از پول حاصله‌، عملیات‌های خود را تمویل می‌نمایند.»

از سوی هم، معاون نخست رییس‌جمهور افزوده است: «متأسفانه جنگ شدت گرفته است و روش غلط و اشتباه‌آمیز مذاکرات در دو سال گذشته با گروه تروریستی طالبان در دوحه باعث شد که این گروه به جای فکر کردن به صلح صاحب اعتماد به نفس کاذب شده و سطح خشونت را بالا ببرد.»

امرالله صالح تأکید کرده که به‌خاطر مهار این وضعیت کار آغاز شده است. او همکاری مردم را در این راستا مهم خوانده است.