دانشگاه کابل

پرونده‌ی حمله به دانشگاه کابل هفته‌ی آینده به دادگاه سپرده می‌شود

امرالله صالح:

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که پرونده‌ی حمله به دانشگاه کابل هفته‌ی آینده به دادگاه سپرده می‌شود.

آقای صالح صبح امروز (دوشنبه، ۳ قوس) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که او تمام پرونده را بدون هیچ سانسور در خدمت مردم قرار خواهد داد.

مهاجمان مسلح در دوازدهم عقرب به دانشگاه کابل حمله کردند. در این حمله دست‌کم ۲۲ نفر که بیشترشان دانشجو بودند، کشته و حدود ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

هرچند گروه داعش رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما مقام‌های ارشد دولت افغانستان طالبان را مسئول این حمله اعلام کردند. طالبان این ادعا را رد کردند.

دوازده روز پس از این حمله، امرالله صالح و ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کردند که طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل بازداشت شده است.

در آن زمان گفته شده بود که فرد بازداشت شده عادل نام دارد و اصلا از ولایت پنجشیر است. همچنان گفته شده بود که او تا صنف سوم دانشکده‌ی شرعیات درس خوانده است.

از سوی هم، امرالله صالح در تاریخ بیست‌وششم عقرب اعلام کرد که عضو دوم هسته‌ی طراح حمله به دانشگاه کابل در درگیری با نیروهای امنیتی در ولایت پکتیا کشته شده و عضو سوم این هسته بازداشت شده است.

آقای صالح در مورد حملات راکتی دو روز پیش به بخش‌هایی از شهر کابل نیز گفته است که تاکنون پیشرفت خاصی در پیگیری عاملان این حمله صورت نگرفته است.

روز شنبه هفته‌ی جاری ۲۴ فیر مرمی راکت به بخش‌هایی از شهر کابل اصابت کرد که در نتیجه‌ی آن دست‌کم ده نفر کشته و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.