از نظارت بی‌نتیجه تا دخالت حکومت؛ کارکرد یک ساله‌ی مجلس نمایندگان افغانستان چگونه است؟

پنج نامزدوزیر و نامزد ریاست بانک مرکزی برنامه‌های شان را به مجلس ارایه کردند

در ادامه‌ی روند رأی‌دهی به اعضای کابینه‌ی حکومت توسط مجلس نمایندگان، شش عضو دیگر کابینه نیز برنامه‌های کاری شان را به این مجلس ارایه کردند.

مجیب‌الرحمان کریمی، نامزدوزیر احیا و انکشاف دهات، محب‌الله صمیم، نامزدوزیر اقوام و قبایل، احمدجواد عثمانی، نامزدوزیر صحت عامه، رنگینه حمیدی نامزدوزیر معارف و کریمه حامد فاریابی، نامزدویز اقتصاد پنج نامزدوزیری بودند که امروز (سه‌شنبه، ۱۱ قوس) برنامه‌های کاری‌شان را در مجلس نمایندگان مطرح کردند.

همچنان اجمل احمدی، نامزد ریاست بانک مرکزی (د افغانستان) بانک نیز برنامه‌ی کاری خود را در مجلس نمایندگان ارایه کرد.

تاکنون ۱۷ عضو کابینه از سوی مجلس نمایندگان رأی اعتماد گرفته‌اند. این افراد شامل وزیران وزارت‌های امور خارجه، امور داخله، دفاع ملی، مالیه، کار و امور اجتماعی، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تحصیلات عالی، صنعت و تجارت، عدلیه و وزارت حج و اوقاف می‌شوند.

همچنان وزیران معادن و پترولیم، زراعت، آبیاری و مالداری، مهاجرین و عودت‌کنندگان ترانسپورت، شهرسازی و اراضی و فواید عامه نیز از جمله‌ی این ۱۷ عضو کابینه است. یک عضو دیگر آن نیز شامل رییس عمومی امنیت ملی می‌شود.

 همچنان نامزدوزیران پیشنهادی حکومت برای وزارت‌های اطلاعات و فرهنگ و امور زنان نتوانستند رأی اعتماد اعضای مجلس نمایندگان را به دست بیاورند.