دکتر عبداللطیف پدرام

سخنی با مجلس نمایندگان

تصویب قانون امتیاز وکلا، مثل تصویب شماری از قوانین غیر‌عادلانه‌ی دیگر، مثلا قانون معادن و غیره، مثل سکوت شرم‌آور و معامله‌گری با وزارت مالیه در مورد چگونگی مصرف بودجه‌ی انکشافی و عادی وزارت‌های حکومت، مرا شگفت‌زده کرد. می‌دانم، شماری از کشورها امتیازاتی برای وکلا بعد از ختم دوره‌ی کار مدنظر گرفته‌اند، اما افغانستان کشور دیگری است و عده‌ا‌ی از وکلای ما هم «وکلای دیگری» هستند. در کشور فقیری مثل افغانستان که بار دوش بیگانگان و استعمارگران است، تأمین چنین امتیازی از بودجه‌ی ملی و زندگی مردم، ظالمانه است. جز ما چند وکیل کم‌بغل و بی‌سرمایه، بسیاری از تاجران، ثروت‌مندان و زمین‌داران کلان مملکت اند. یک عده هم پروژه‌ها و قرارداد‌هایی از وزارت‌خانه‌ها به نام‌های مختلف گرفته‌اند که فکر می‌کنم برای هفت پشت‌شان کفایت می‌کند. من ضمن اعلام مخالفت با قانون امتیاز وکلا، از ژورنالیستان آگاه و متعهد کشورم تقاضا و تمنا می‌کنم، تیمی از خبر‌‌گان خود تشکیل بدهند، اجازه‌ی مقام‌ها را به‌دست بیاورند، به وزارت‌ها بروند و ببینند چه تعداد از وکلا پروژه و قرارداد گرفته‌اند و در مقرری‌ها‌ی کارمندان دولت دست داشته‌اند.

خواهش‌مندم کمک‌های غیرمسئولانه‌ی نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم کابل را هم بررسی کنید. از این نمایندگی‌ها هم به نام انجمن‌ها و توان‌مند‌سازی فقرا، به‌ویژه زن‌ها، پول‌هایی گرفته شده است که متأسفانه به آدرس‌های اصلی خود نرسیده‌اند و حیف و میل شده‌اند. نشر این حقایق می‌تواند کمک مهمی به مردم افغانستان باشد. شاید این اسناد موادی شوند برای فکر کردن و این‌که مردم در فرستادن نمایندگان‌شان به پارلمان، دقت نمایند.

دیدگاه‌های شما
  1. I drop a leave a response each time I lile a post on a website or I have something to valjable
    to contribute too the discussion. Usually it is a result
    of the padsion communjcated in the post I browsed. Andd after this article روزنامه اطلاعات روز | دکتر عبداللطیف پدرام.
    I was actually excited enough to post a lewve a responsea respopnse 😛 I actually do have 2 questions for you if it’s okay.

    Could iit be sijmply me or do a feww of the responses appear as if they are coming from brain dead people?
    😛 And, iff you are poosting on additional onine socizl sites, I’d like to follow everything fresh you
    have to post.Could you list all of your public pages like your
    linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *