نیروهای ارتش

سه سرباز ارتش در حمله‌ی موتربمب طالبان در غزنی کشته شدند

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گوید که در نتیجه‌ی انفجار یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان در نزدیکی یک پایگاه نیروهای ارتش در مربوطات ولسوالی اندر این ولایت، سه سرباز کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه‌ی بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۹ قوس) در منطقه‌ی «ملا نوح بابا» ولسوالی اندر رخ داده است.

آقای جمعه‌زاده همچنان گفت که دو عراده موتر بمب‌گذاری‌شده که قصد حمله بر پایگاه‌های نیروهای امنیتی را داشتند، پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی شناسایی شدند.

به گفته‌ی او، موتربمب نخست که می‌خواست یک پایگاه نیروهای امنیتی را هدف قرار بدهد، از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و از بین برده شده است. در نتیجه‌ی انفجار این موتربمب، سه سرباز کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی غزنی همچنان گفت که موتربمب دومی نیز که می‌خواست یک پاسگاه نیروهای امنیتی را در منطقه‌ی «ملا نوح بابا» هدف قرار بدهد، پیش از رسیدن به هدف شناسایی و ضبط شده است.

آقای جمعه‌زاده افزود که منطقه‌ی «ملا نوح بابا» در مسیر شاه‌راه عمومی کابل – قندهار موقعیت دارد. به گفته‌ی او، در انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده در این منطقه به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است، زیرا محل رویداد از خانه‌های مسکونی دور واقع شده است.

در همین حال، شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده‌اند که پس از انفجار موتربمب در نزدیکی پایگاه نیروهای ارتش در ولسوالی اندر، مهاجمان به درگیری با نیروهای امنیتی پرداخته‌اند. این منابع همچنان گفته‌اند که درگیری تا حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز ادامه داشته است.

از سوی هم، وزارت دفاع ملی کشور در اعلامیه‌ای گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته بر یکی از پایگاه‌های ارتش در ولسوالی اندر حمله کردند.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که نخست یک انتحارکننده قصد داشت یک موتربمب را بر پایگاه انفجار بدهد، اما از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و از بین برده شده است.

به نقل از اعلامیه، جنگ‌جویان گروه طالبان پس از انفجار به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند که در نتیجه‌ی درگیری، تلفات سنگین به این گروه وارد شده است.

وزارت دفاع همچنان از دفع حمله‌ی طالبان بر پایگاه ارتش خبر داده و گفته است که در جریان این درگیری، دو سرباز ارتش کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت غزنی در جنوب افغانستان موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

در نهم قوس نیز یک کندک نیروهای ارتش در مربوطات مرکز غزنی هدف حمله‌ی موتربمب طالبان قرار گرفته بود. در آن حمله دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند.