فردین امینی

مرکز خبرنگاران افغانستان خواهان تحقیق «قتل مرموز» فردین امینی شد

احمد قریشی، رییس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان خواستار بررسی قتل مرموز فردین امینی، گوینده‌ی تلویزیون آریانا نیوز شده و همچنان گفته است که نتایج دقیق تحقیقات باید هر چه زودتر اعلام شود.

آقای قریشی گفته است: «ویدیویی دلخراش از آقای امینی درحالی که خون‌آلود است و توسط شماری از مردم به شفاخانه انتقال داده می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است. این ویدیو سندی بر تأیید خودکشی نیست و پولیس باید به شکل جدی و شفاف این رویداد مشکوک را بررسی و نتیجه‌ی دقیق آن‌را هر چه زودتر اعلام کند.»

مرکز خبرنگاران افغانستان به نقل از شریف حسن‌یار، رییس شبکه‌ی تلویزیونی آریانا نیوز گفته است درحالی که پولیس از خودکشی فردین امینی خبر داده است،‌ اما خانواده‌ی امینی می‌گوید که او به قتل رسیده است.

فردین امینی، گوینده‌ی خبر تلویزیون خصوصی آریانا نیوز پیش از ظهر امروز به‌گونه‌ی مرموز در شهر کابل جان باخت. وزارت داخله بعدا اعلام کرد که براساس معلومات ابتدایی، فردین امینی خودکشی کرده است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که فردین امینی حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از ظهر امروز (جمعه، ۲۱ قوس) در مربوطات شهرک «منشی میر غلام» شهر کابل با سنگ نوک‌تیز گردنش را بریده و سپس در شفاخانه جان داده است.

آقای آرین گفته است که فردین امینی با یک عراده موتر نوع کرولا به این شهرک «منشی میر غلام»، از مربوطات ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل رفته بوده است. آرین به نقل از مردم محل گفته است که فردین در تلفن صحبت می‌کرده و سپس از موتر پایین شده و به طرف کوه دویده و توسط سنگ نوک‌تیز گردن خود را بریده است.

آرین در عین حال افزوده است که پولیس این قضیه را به‌گونه‌ی همه‌جانبه بررسی می‌کند.

رییس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان افزوده است که این رویداد درحالی رخ داده که روز گذشته ملالی میوند، گوینده‌ی تلویزیون خصوصی انعکاس در ننگرهار با راننده‌اش در یک حمله‌ی مسلحانه در شهر جلال‌آباد کشته شد.

همچنان، یک ماه پیش الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی خبرنگار رادیو آزادی در انفجاری در هلمند کشته شد. چند روز پیش از آن، یما سیاوش مجری پیشین تلویزیون خصوصی طلوع نیوز در انفجاری در کابل کشته شد.