Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive
ویروس کرونا

کرونا در افغانستان؛ وزارت صحت به مردم: از سفر به خارج خودداری کنید

وزارت صحت عامه از شهروندان کشور خواسته است که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در افغانستان از سفر به کشورهای خارجی خودداری کنند.

وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، ۳ جدی) با نشر اطلاعیه‌ای همچنان گفته است که آن عده از شهروندانی که می‌خواهند به خارج از کشور هم سفر کنند، برای انجام آزمایش ویروس کرونا به لابراتوارهای دولتی مراجعه نکنند.

در خبرنامه، دلیل این درخواست، ظرفیت پایین آزمایش این ویروس در لابراتوارهای کشور خوانده و تأکید شده است که آزمایش‌های دولتی صرف برای موارد مشکوک و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در داخل افغانستان می‌باشد.

از سویی هم وزارت صحت عامه گفته است که در هماهنگی با وزارت خارجه از طریق سفات افغانستان در پاکستان در تماس است تا بتواند راه‌حلی برای این چالش بیابد. این وزارت اما گفته است که دولت پاکستان نگران است که سفرهای زیاد سبب انتشار بیشتر ویروس کرونا در هر دو کشور شود.

وزارت صحت عامه تأکید کرده است که به ریاست‌های صحت عامه در ولایات نیز هدایت می‌دهد تا از انجام آزمایش کرونای مسافران خودداری کنند.

این درحالی است که تاکنون ۵۱ هزار و ۳۶۰ مورد ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. از مجموع مبتلایان این موارد، دو هزار و ۱۲۶ نفر جان باخته‌اند.

همچنان شیوع موج دوم ویروس کرونا در تاریخ ۲۸ عقرب در کشور اعلام شد. موج دوم ویروس کرونا در تعدادی از کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان پیش از آن اعلام شده بود.