غنی و امیر قطر

به‌خاطر فراهم‌آوری زمینه برای برقراری آتش‌بس در افغانستان تلاش می‌کنیم

امیر قطر در گفت‌وگوی تلفنی با غنی:

ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که رییس‌جمهور غنی در یک تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که این گفت‌وگو قبل از چاشت امروز (شنبه، ۱۳ جدی) صورت گرفته است. دوطرف در این صحبت تلفنی بر برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان تأکید کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، امیر قطر وعده داده است که حکومت قطر به‌خاطر فراهم‌آوری زمینه برای برقراری آتش‌بس در افغانستان تلاش می‌کند.

همچنان رییس‌جمهور غنی و امیر قطر در این تماس تلفنی در مورد تحکیم و گسترش مناسبات و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه‌ی روابط تجارتی میان دو کشور نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

این گفت‌وگو میان دو طرف سه روز پیش از آغاز دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی صورت گرفته است. قطر میزبان دور نخست این مذاکرات بود و قرار است که دور دوم مذاکرات نیز در این کشور برگزار شود.

عبدالحفیظ منصور، عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان امروز در یک نشست در کابل گفت که اعضای این هیأت قرار است تا دو روز دیگر (دوشنبه، ۱۵ جدی) به شهر دوحه، مرکز قطر بروند.

قرار است دور بعدی مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در ۱۶ جدی آغاز شود. این مذاکرات در ۲۲ سنبله‌ی سال جاری در دوحه گشایش یافت و در تاریخ ۲۲ قوس برای ۲۰ روز متوقف شد.