غنی و رییس‌جمهور اندونیزیا

غنی و رییس‌جمهور اندونیزیا در مورد صلح افغانستان تلفنی صحبت کردند

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که رییس‌جمهور غنی با جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونیزیا در یک تماس تلفنی در مورد روند صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ به نشر رسیده، آمده است که این گفت‌وگو صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۶ جدی) صورت گرفته است. دو طرف در این صحبت تلفنی در مورد روند صلح افغانستان که به مالکیت و رهبری افغان‌ها پیش برده شود، بحث کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، رییسان جمهور افغانستان و اندونیزیا همچنان در این گفت‌وگو بر برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان تأکید کرده‌اند.

از سویی هم، رییس‌جمهور اندونیزیا با اشاره به حمایت منطقوی و بین‌المللی از روند صلح افغانستان، از همکاری کشورش از اجماع دوامدار بین‌المللی علما وعده سپرده است.

ارگ ریاست‌جمهوری گفته است که رییسان جمهور دو کشور همچنان روی گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و اندونیزیا نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

این گفت‌وگوی میان رییسان جمهور افغانستان و اندونیزیا درحالی صورت می‌گیرد که قرار است دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان امروز در دوحه از سر گرفته شود.

هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان نیز به خاطر پیشبرد این گفت‌وگوها امروز به شهر دوحه، پایتخت قطر رفت.

مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در ۲۲ سنبله‌ی سال جاری در دوحه گشایش یافت و در تاریخ ۲۲ قوس برای ۲۰ روز متوقف شد.

در دور نخست این مذاکرات که حدود سه ماه زمان گرفت، هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان روی طرزالعمل مذاکرات به توافق رسیدند.

هیأت‌های دو طرف پس از توافق روی طرزالعمل، به‌منظور مشورت‌های بیشتر روی آجندای مذاکرات، به توقف سه هفته‌ای مذاکرات توافق کردند.