خلیل‌زاد و عبدالله

عبدالله در دیدار با خلیل‌زاد: افزایش خشونت‌ها غیرقابل قبول است

شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که عبدالله عبدالله، رییس این شورا و زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژ‌ه‌ی امریکا برای صلح افغانستان باهم دیدار و در مورد دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که از سوی شورای عالی مصالحه‌ی ملی به نشر رسیده، آمده است که این دیدار صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۶ جدی) در قصر سپیدار صورت گرفته است. راس ویلسون، سفیر امریکا در کابل و اسکات میلر، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان نیز در آن حضور داشته‌اند.

به نقل از اعلامیه، عبدالله عبدالله در این دیدار از همکاری‌ها و حمایت‌های همیشگی امریکا از تلاش‌های صلح افغانستان ابراز قدردانی کرده و گفته است که دور دوم مذاکرات میان دوطرف آغاز می‌شود و هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت با حمایت قاطع نظام به قطر رفته است.

آقای عبدالله گفته است که افغانستان برای دست‌یافتن به صلح متعهد است و تلاش می‌کند که از فرصت ایجادشده برای دست‌یابی به صلح دایمی و ثبات در کشور استفاده کند.

او همچنان افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند را غیرقابل قبول خوانده و بر آتش‌بس دایمی برای دست‌یافتن به صلح پایدار تأکید کرده است.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد گفته است که طرف‌ها باید از فرصت به‌میان‌آمده بیشترین استفاده را برای دست‌یافتن به صلح دایمی و قطع جنگ کنند. او همچنان افزایش خشونت‌ها را غیرقابل قبول دانسته و بر کاهش قابل ملاحظه‌ی خشونت‌ها تأکید کرده است.

آقای خلیل‌زاد همچنان با ابراز خرسندی از پایان دور نخست مذاکرات بین‌الافغانی و آغاز دور دوم این مذاکرات، بر دوام حمایت امریکا از تلاش‌های صلح افغانستان تأکید کرده است.

زلمی خلیل‌زاد و عبدالله عبدالله درحالی باهم دیدار می‌کند که قرار است امروز دور دوم مذاکرات صلح میان دولت و گروه طالبان در قطر آغاز شود.

هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان نیز به خاطر پیشبرد این گفت‌وگوها امروز به شهر دوحه، پایتخت قطر رفت.