ولایت غزنی

انفجار موتربمب در غزنی یک کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در پی انفجار یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده در مسیر شاه‌راه کابل – هرات، یک غیرنظامی کشته شده و هفت سرباز ارتش زخمی شده‌اند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز در منطقه‌ی «نانو»ی این ولایت رخ داده است.

به گفته‌ی او، یک عراده موتر هاموی بمب‌گذاری‌شده که قصد حمله بر یک پایگاه نیروهای امنیتی و دفاعی را داشت، پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و از بین برده شده است.

آقای جمعه‌زاده همچنان گفته است که در نتیجه‌ی انفجار این موتربمب، راننده‌ی یک عراده موتر باربری نوع «تیلر» جان باخته است. او افزوده است که وضعیت صحی زخمیان این رویداد خوب است.

او علاوه کرده است که پس از انفجار موتربمب، میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی درگیری نیز صورت گرفته است که در نتیجه‌ی مقاومت نیروهای امنیتی و حمایت نیروهای هوایی، حمله‌ی طالبان عقب زده شده است.

در همین حال، وزارت دفاع ملی در اعلامیه‌ای گفته است که در نتیجه‌ی حملات هوایی بر جنگ‌جویان گروه طالبان در این منطقه، دست‌کم هشت جنگ‌جوی این گروه کشته و یک جنگ‌جوی دیگر زخمی شده است.

از سوی هم، سخن‌گوی والی غزنی گفته است که طالبان شب گذشته در پنج استقامت بر نیروهای امنیتی و دفاعی در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت حملات گسترده‌ای انجام دادند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

آقای جمعه‌زاده افزوده است که این حملات بر مأموریت سمت چهارم حوزه‌ی دوم امنیتی شهر غزنی، دره قیاق ولسوالی جغتو، مربوطات ولسوالی‌های ده‌یک و قره‌باغ و مسیر شاه‌راه کابل – هرات اجرا شده است.

به گفته‌ی او، در این حملات به نیروهای امنیتی و دفاعی آسیبی نرسیده است، اما ۱۱ جنگ‌جوی گروه طالبان در پی حملات هوایی کشته شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت غزنی در جنوب افغانستان موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.