Daoud Naji

در مورد رای اخیر مجلس نمایندگان:

عده‌ای به رای ندادن مجلس نمایندگان به اعضای کمیسیون نظارت بر قانون اساسی، اعتراض کردند. به‌ویژه طرف‌داران دکتر احمدی… در این‌که دکتر احمدی واقعا دانش‌مند، خبره و می‌توان گفت در فهم مسایل حقوقی از فرزانگان است، شکی نیست. اما استدلال شماری از نمایندگان برای من قانع کننده بود.

در مدتی که دستگاه نظارت بر قانون اساسی فعال شد، رییس دیوان عالی قضا، دادستان کل… به‌رغم پایان یافتن مدت قانونی مأموریت‌شان، به کار خود ادامه دادند. از ادامه‌ی کار رییس جمهور پس از ماه جوزا بگذریم، که حوادث غیر‌قابل پیش‌بینی رخ داد.

این موارد نقض صریح قانون اساسی است، به استدلال مجلس. اما من به عنوان یک روزنامه‌نگار، از دستگاه نظارت بر قانون اساسی، هیچ‌گاهی صدایی نشنیدم…

حالا جدا از وجهه‌ی فردی افراد این کمیسیون، کل این سامانه و دم و دستگاه، ناکارامد بوده است. مثل این می‌ماند که در خانه‌ی‌تان دستگاه هشدار دهنده‌ی آتش‌سوزی که به دود حساس است، داشته باشید. این دستگاه بسیار هوش‌مند باشد، حتا نوع دود سیگار را از دود مثلا فرش سوخته بتواند تمیز دهد. طلایی باشد. اصل باشد. ساخته‌ی جاپان باشد، اما هیج‌وقت زنگ نزند. خانه را دود و آتیش بگیرد، ولی هشدار ندهد. با این دستگاه اصیل و فهیم و گران‌قیمت، که کار اصلی‌اش، یعنی زنگ زدن‌ در موقع خطر را انجام نمی‌دهد، چه‌کار می‌کنید؟

اگر کامنت می‌کنید… بحث را با قانون امتیازات قاطی نکنید… که دو موضوع کاملا متفاوت است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *