محمدعاطف، رییس کمیته رهبری جمعیت اصلاح افغانستان

اطمینان صالح به رهبری جمعیت اصلاح: عامل ترور محمد عاطف را پیدا می‌کنیم

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری به رهبری و اعضای جمعیت اصلاح افغانستان اطمینان داده است که عامل ترور محمد عاطف، رییس کمیته رهبری این سازمان را پیدا خواهند کرد.

آقای صالح صبح امروز (شنبه، ۱۸ دلو) در نودوپنجمین یادداشت جلسات شش‌ونیم میثاق امنیتی کابل همچنان گفته است که هیچ چیزی تا آخر پنهان نمی‌ماند و امکان پنهان ماندن نیز وجود ندارد.

صالح از هیأت رهبری و اعضای جمعیت اصلاح افغانستان خواسته است که لبه‌ی تبلیغات‌شان را بر ضد دشمن که به گفته‌ی او، حلقات شیطانی و فتنه طالب و حامیانش هستند، بگرداند.

او همچنان نوشته است: «ترور رهبر جمعیت اصلاح شباهت زیاد با ترور عبدالله عزام در پشاور دارد. کسانی که تاریخ را می‌دانند این ظرافت و باریکی را زود درک می‌کنند.»

عبدالله عزام یک روحانی فلسطینی بود که الهام‌بخش جوانان عرب بود و آن‌ها را برای جنگیدن در میدان جنگ افغانستان علیه اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۸۰ بسیج کرد. او در سال ۱۹۸۹ میلادی در پاکستان ترور شد.

محمد عاطف، رییس کمیته رهبری جمعیت اصلاح در چهاردهم دلو در انفجاری در کابل کشته شد. قتل او واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت.

محمد عاطف ۵۷ سال داشت و از ولایت تخار در شمال‌شرق افغانستان بود. او در دانشگاه دعوت جهاد پاکستان تحصیل کرده بود و اخیراً در مقطع دکترا در تاجیکستان مشغول آموختن بود.