دادستانی کل افغانستان

سه کارمند وزارت صحت عامه به اتهام گرفتن ۸۰ هزار دالر رشوت به زندان محکوم شدند

دادستانی کل کشور اعلام کرد که سه کارمند وزارت صحت عامه به اتهام گرفتن مبلغ ۸۰ هزار دالر امریکایی رشوت، به زندان محکوم به مجازات شده‌اند.

در اعلامیه‌ی دادستانی کل که امروز (دوشنبه، ۲۰ دلو) منتشر شده، آمده است که غلام سخی نظر سرپرست آمریت گدام مرکزی و غلام مصطفی مدیر گزارش رسید گدام مرکزی هر کدام به پنج سال زندان محکوم شده‌اند.

این حکم در جلسه‌ی علنی دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری صادر شده است.

این دادگاه همچنان احمدفواد، معتمد فنی آمریت گدام مرکزی را به سه سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات کرده است.

دادگاه در عین حال برای این سه نفر برکناری از وظیفه و پرداخت مبلغ ۸۰ هزار دالر امریکایی حکم صادر کرده است.

دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در این جلسه‌ی قضایی، اجمل عسکرزاده عضو هیأت تشریح، محمود نوابی مدیر معاینه و فضل‌شاه قریشی هیأت معاینه و تشریح گدام مرکزی وزارت صحت عامه را برائت داده است.

دادستانی کل در سوم سرطان سال جاری اعلام کرده بود که معتمد گدام مرکزی وزارت صحت عامه از سوی کارمندان دادستانی عمومی کنترل و مراقبت به اتهام اخذ ۸۰ هزار دالر امریکایی رشوت بازداشت شده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل در آن زمان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که تعداد ۳۰۰ هزار لباس محافظتی که از سوی یک شرکت قراردادی تهیه و به گدام مرکزی وزارت صحت منتقل شده بود، معتمد این گدام در بدل طی مراحل اسناد قانونی شرکت قراردادی و به‌منظور «کسب منفعت غیرقانونی» کارشکنی کرده و رشوت مطالبه کرده بود.