نیروهای امنیت ملی

بازداشت هسته‌ی مشترک داعش و حقانی؛ «طالبان در همسویی با این گروه‌ها عملیات می‌کنند»

ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که در نتیجه‌ی یک عملیات ویژه‌ی نیروهای این ریاست، یک هسته‌ی مشترک شبکه‌ی حقانی و گروه داعش بازداشت شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این هسته متشکل از اعضای ارشد شبکه‌ی حقانی و گروه داعش بوده و مسئولیت انتقال مواد انفجاری، ترورهای هدفمند و قتل‌های زنجیره‌ای را به عهده داشته است.

به نقل از خبرنامه، اعضای این هسته‌ی مشترک شبکه‌ی حقانی و داعش، مسئول ترور چندین نفر از نیروهای امنیتی بوده‌اند. علاوه بر آن، ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این هسته «جنایت بی‌شماری علیه شهروندان کشور» انجام داده و از طریق اختطاف آنان، منابع مالی و عایداتی خود را افزایش می‌داده است.

همچنان این ریاست تأکید کرده است که اعضای این هسته‌ی حقانی و داعش در تلاش بودند تا ترور وسیع نیروهای دولتی، اختطاف شهروندان و فعالان کشور را روی‌دست بگیرند. در خبرنامه تأکید شده است که با بازداشت آنان، این پلان‌شان خنثا شده است.

از سویی هم، ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که براساس ارزیابی‌های این نهاد، گروه طالبان، شبکه‌ی حقانی و گروه داعش در یک همسویی تأکتیکی، عملیات‌شان را انجام می‌دهند.

این ریاست توضیح داده است که در این همسویی، گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی عامل اصلی تحرکات تروریستی و به‌خصوص در بزرگ‌شهرها اند و داعش هم با نشر اعلامیه‌های «مجعول المسئولیت» آن‌ها را به عهده می‌گیرد.

این نهاد این اقدام طالبان، شبکه‌ی حقانی و داعش را تأکتیک «پوشش نقاب» خوانده و تأکید کرده است که این تأکتیک به هدف انحراف افکار عمومی توسط آنان استفاده می‌شود.

با این حال، ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که به شهروندان اطمینان می‌دهد که این هسته‌ها را شناسایی کرده و هیچ هسته و گروه تروریستی از تیررس نیروهای این ریاست مصئون نیست.