جنگ‌جویان طالبان

۲۲ جنگ‌جوی طالب به‌شمول ۱۰ شهروند خارجی در عملیات کماندوهای ارتش در غزنی کشته شدند

نیروهای ارتش در جنوب‌شرق کشور می‌گویند که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای کماندو در ولسوالی ده‌یک ولایت غزنی، ۲۲ جنگ‌جوی طالبان به‌شمول ۱۰ شهروند خارجی کشته شده‌اند.

ایمل‌خان مومند، آمر مطبوعات قول اردوی ۲۰۳ تندر به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای کماندوی ارتش این عملیات‌شان را شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۱ دلو) در روستای «ده‌یک» ولسوالی ده‌یک راه‌اندازی کرده بودند.

به گفته‌ی او، در جمع کشته‌شدگان این عملیات، شش جنگ‌جوی عرب، دو جنگ‌جوی تاجیکستانی و دو جنگ‌جوی پاکستانی گروه طالبان هم شاملند.

آقای مومند افزود که سه جنگ‌جوی دیگر طالبان به‌شمول مسئول لوجستیک افراد انتحاری این گروه نیز در این عملیات نیروهای کماندو، بازداشت شده‌اند.

او همچنان گفت که نیروهای کماندوی در این عملیات‌شان یک قرارگاه، محل ساخت‌وساز واسکت‌های انتحاری و مرکز بودوباش افراد انتحاری طالبان را از بین برده‌اند.

به گفته‌ی آمر مطبوعات قول اردوی ۲۰۳ تندر، این نیروها ۱۶ واسکت انتحاری و ۱۶ تُن مواد انفجاری طالبان را نیز کشف و انفجار داده‌اند.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی ده‌یک حضور و فعالیت گسترده دارند.