شهر قندوز
ولایت قندوز

هفت نیروی خیزش مردمی در حملات طالبان در قندوز کشته شدند

منابع محلی در ولایت قندوز تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ولسوالی امام‌صاحب این ولایت، هفت نیروی خیزش مردمی کشته شده‌اند.

محمدیوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حملات‌شان را شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۶ دلو) در ساحات «مخمل‌کوچه» و «روضه»‌ی ولسوالی امام‌صاحب راه‌اندازی کرده بودند.

آقای ایوبی افزود که در جریان درگیری‌ها در این حملات طالبان، سه نیروی دیگر خیزش مردمی نیز زخمی شده‌اند.

از سویی هم، او گفت که این حملات طالبان پس از چند ساعت درگیری به عقب زده شده و هم‌اکنون ساحات مخمل‌کوچه و روضه در کنترل نیروهای دولتی است.

عبدالهادی نظری، سخن‌گوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز حملات گروه طالبان در این مناطق را تأیید کرد. او گفت که به نیروهای ارتش در این حملات طالبان تلفاتی وارد نشده است.

آقای نظری در مورد تلفات نیروهای خیزش مردمی و پولیس چیزی نگفت.

با این حال، او تأکید کرد که در ضدحمله‌های نیروهای دولتی، پنج جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند. او گفت که رقم تلفات طالبان نهایی نیست و ممکن افزایش یابد.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در این حملات جنگ‌جویانش، ۱۰ نیروی دولتی کشته و ۱۱ نیروی دیگر دولتی زخمی شده‌اند.

مسموم‌شدن ۱۱ سرباز پولیس

همزمان با این حملات طالبان در ولسوالی امام‌صاحب، رییس شورای ولایتی قندوز گفت که یک نفوذی طالبان ۱۱ نیروی پولیس را شب گذشته در روستای «جوی بیگم» این ولسوالی مسموم کرده بودند.

او افزود که با اقدام فوری سایر نیروهای پولیس، مسموم‌شدگان نجات یافته‌اند.

مسئولان محلی و امنیتی در این مورد تاکنون چیزی نگفته‌اند. روزنامه اطلاعات روز با تلاش‌های مکرر موفق به دریافت دیدگاه پولیس قندوز در این مورد نشد.

طالبان هم تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *