داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل

شهرداری کابل به ارزش هشت میلیارد افغانی ساحات غصب‌شده را آزاد کرده است

شهرداری کابل اعلام کرد که به‌منظور تأمین آرامش روانی و فزیکی شهروندان و رسیدگی به مشکلات شهروندان کابل، به ارزش مجموعی حدود هشت میلیارد افغانی ساحات غصب‌شده را در  جریان سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی آزاد کرده است.

داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل که امروز (دوشنبه، ۲۷ دلو) در برنامه‌ی حساب‌دهی دولت به ملت صحبت می‌کرد، گفت که ساحات غصب‌شده شامل ساحه‌ی سبز، زمین سفید، گلدان‌ها، پیاده‌روها، پارکینگ و ده‌ها مورد دیگر می‌شود.

آقای سلطان‌زوی توضیح داد که در جریان سال مالی گذشته، هشت‌هزار و ۳۳۳ غرفه‌ی غیرقانونی در ساحات سبز و ملکیت‌های عامه تخریب و برداشته شده است.

او همچنان گفت که ۱۰۰ کیلومتر جاده‌ی عمومی و کوچه به‌روی ترافیک و شهروندان بازگشایی شده و ۲۷۶ کیلومتر پیاده‌رو نیز از وجود موانع پاکسازی شده است.

شهردار کابل علاوه کرد که برای نُه صنف مختلف دست‌فروشان مکان ترتیب و دیزاین شده است. به گفته‌ی او، این دیزاین با جابه‌جایی ۴۶۴ غرفه در سه ناحیه‌ی مزدحم شهر کابل به‌گونه‌ی آزمایشی تطبیق شده است.

سلطان‌زوی افزود که هشت‌هزار و ۲۸۶ کراچی در مکان‌های مناسب تنظیم شده و ۱۲ هزار و ۳۲۵ مورد پیش‌برآمدگی دکان‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها و… در جاده‌های اصلی و فرعی نیز تخریب شده است.

او در ادامه گفت که ۱۶۴ ساختمان بدون مجوز و ۱۶۴ ساختمان غیرمعیاری شناسایی شده و ۱۲۴ ساختمان متخلف در سطح شهر نیز به‌گونه‌ی قسمی یا کلی تخریب شده است.

شهردار کابل همچنان گفت که حدود ۵۵ هزار متر مربع زمین سفید، ۱۷۳ هزار متر مربع گلدان و ساحه‌ی سبز و ۱۸ هزار متر مربع پارکینگ‌ و ده‌ها مورد دیگر با مساحت مجموعی حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از غصب آزاد شده است.