دوستم و خلیل‌زاد

در پهلوی ایجاد اجماع برای صلح، در جبهه‌ی نظامی نیز آمادگی گرفته شود

دوستم در دیدار با خلیل‌زاد:

مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که در کنار ایجاد اجماع برای صلح، باید در جبهه‌ی نظامی برای دفاع از مردم افغانستان نیز آمادگی گرفته شود.

عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون نخست ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که آقای دوستم این موضوع را امروز (سه‌شنبه، ۱۲ حوت) در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در کابل مطرح کرده است.

همچنان عبدالرشید دوستم ضمن قدردانی از کمک‌های امریکا در افغانستان، افزوده است که این کشور نیروهای خود را بدون عجله و به‌گونه‌ی مسئولانه از افغانستان خارج کند.

از سویی هم، او در بخشی از صحبت‌هایش گفته است قطع جنگ و آتش‌بس سراسری سبب پیشرفت سریع در مذاکرات صلح و دست‌یافتن به صلح در افغانستان می‌شود.

زلمی خلیل‌زاد نیز در این دیدار روی اجماع رهبران و چهره‌های سیاسی و توحید نظرات آنان در مورد مذاکرات صلح و آینده‌ی کشور بحث و تأکید کرده است. او همچنان روی یک نشست در سطح بلند میان رهبران و چهره‌های سیاسی نیز با آقای دوستم گفت‌وگو کرده است.

آقای خلیل‌زاد گفته است که این نشست به موفقیت روند مذاکرات صلح کمک می‌کند.

خلیل‌زاد که به تازگی سفرش به کشورهای منطقه را در پیوند به صلح افغانستان آغاز کرده، به کابل آمده است. او روز گذشته با رییس‌جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، محمدمحقق، محمدکریم خلیلی و عبد رب الرسول سیاف،‌ از اعضای رهبری این شورا نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که خلیل‌زاد پس از کابل، به دوحه و شماری دیگر از کشورهای منطقه سفر و با رهبران طالبان و کشورهای منطقه در مورد صلح افغانستان و دست‌یابی به آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه در افغانستان بحث و گفت‌وگو می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *