موترهای بدون اسناد

وزارت داخله: موترهای بدون اسناد متوقف و ضبط می‌شود

وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که فرصت تمدید ثبت موترهای بدون اسناد قبلا پایان یافته و این گونه موترها پس از این به‌گونه‌ی فوری متوقف و ضبط می‌شود.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (شنبه، ۲۳ حوت) منتشر شده، آمده است که پس از این بر گشت‌وگذار موترهای بدون اسناد به‌صورت جدی نظارت می‌شود.

به نقل از اعلامیه، شهر کابل همواره در آستانه‌ی سال جدید خورشیدی میزبان افراد زیادی از ولایات مختلف است که از این مسیر به‌خاطر تفریح به شهرمزارشریف می‌روند.

وزارت داخله افزوده است در صورتی که کسی با استفاده از موتر بدون اسناد بخواهد وارد کابل شود، موترش از سوی پولیس متوقف و خودش نیز زیر نظارت قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی این وزارت، اخیرا مشاهده شده است که «تروریستان و اختطاف‌چیان» با استفاده از موترهای بدون اسناد دست به «جنایت» می‌زنند.

وزارت داخله در این اعلامیه گفته است که امنیت و آرامش مردم اولویت اساسی است و از مردم نیز خواسته است که در راستای تنفیذ قانون و تأمین امنیت با پولیس همکاری کنند.

ثبت رسمی و صدور نمبرپلیت برای موترهای بدون اسناد در اوایل ماه عقرب سال جاری به فرمان رییس‌جمهوری آغاز شده بود. از آن زمان تا کنون بیش از ۳۵ هزار موتر بدون اسناد ثبت شده و بیش از دو میلیارد افغانی در خزانه‌ی دولت واریز شده است.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری پس از آن که مسئولیت رهبری امنیت کابل را عهده‌دار شد، هشدار داده بود در صورتی که موترهای بدون اسناد ثبت نشود، این موترها ضبط و در گزمه‌ی پولیس استفاده خواهد شد.