حیات و اندرابی

مسعود اندرابی برکنار و حیات‌الله حیات به‌عنوان سرپرست وزارت داخله تعیین شد

دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده است که حیات‌الله حیات براساس حکم رییس‌جمهور اشرف غنی به‌عنوان سرپرست وزارت داخله تعیین شده است.

در اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی که امروز (جمعه، ۲۹ حوت) منتشر شده، همچنان آمده است که در یک حکم دیگر آقای غنی، محمدایوب سالنگی، معین مالی و اداری اداره مستقل ارگان‌های محلی به‌عنوان معاون اول وزارت داخله تعیین شده است.

به نقل از اعلامیه، این تعیینات به هدف ایجاد اصلاحات لازم در رهبری سکتور امنیتی و صفوف نیروها، بهبود وضعیت امنیتی، محافظت از جان و مال مردم و اجرای بهتر برنامه خودکفایی الی سال ۲۰۲۴ میلادی صورت گرفته است.

طبق اعلامیه، رهبری جدید وزارت داخله در گام نخست اقدامات سریعی را در خصوص بهبود وضعیت امنیتی، تطبیق قانون و مبارزه با جرایم انجام خواهند داد.

در همین حال، یک منبع معتبر به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که رییس‌جمهور اشرف غنی چند روز پیش از آقای اندرابی خواسته بود که استعفای بدون تاریخ خود را امضا و به ریاست‌جمهوری ارائه کند. دلیل این استعفا هنوز مشخص نشده است.

پیش از این محمدمسعود اندرابی به‌حیث وزیر امور داخله کار می‌کرد. آقای اندرابی از زمستان سال ۱۳۹۷ خورشیدی تا ماه قوس سال جاری به‌عنوان سرپرست وزارت داخله کار کرد. او در ماه قوس رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به‌دست آورد و رسما وزیر داخله شد.