واکنش عبدالله به برکناری اندرابی

عبدالله در واکنش به برکناری مسعود اندرابی از وزارت داخله: غیرقابل قبول است

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی به برکناری محمدمسعود اندرابی از وزارت داخله واکنش نشان داده و آن‌را غیرقابل قبول خوانده است.

آقای عبدالله امروز (شنبه، ۳۰ حوت) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که برکناری آقای اندرابی و معرفی سرپرست جدید برای وزارت داخله بدون مشوره، بدون دلایل موجه و عجولانه صورت گرفته است.

عبدالله تأکید کرده است که برکناری مسعود اندرابی در مخالفت با توافق‌نامه‌ی سیاسی میان او و رییس‌جمهور اشرف غنی قرار دارد.

او در عین حال، برکناری وزیر داخله را در شرایط کنونی مخالف منافع و مصالح کشور دانسته است.

روز گذشته دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد که حیات‌الله حیات، والی پیشین قندهار براساس حکم رییس‌جمهور غنی به‌عوان سرپرست وزارت داخله تعیین شده است.

در اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی به‌گونه‌ی واضح از برکناری مسعود اندرابی یاد نشده، اما یک منبع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفته است که رییس‌جمهور غنی چند روز پیش از آقای اندرابی خواسته بود که استعفای بدون تاریخ خود را امضا و به ریاست‌جمهوری ارایه کند.

دلیل این خواست آقای غنی مشخص نشده است.

مسعود اندرابی از زمستان سال ۱۳۹۷ خورشیدی تا ماه قوس سال جاری به‌عنوان سرپرست وزارت داخله کار کرد. او در ماه قوس رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به‌دست آورد و رسما وزیر داخله شد.