وزارت دفاع: چرخ‌بال ارتش در بهسود توسط افراد علی‌پور ساقط شده است

سه روز پس از سقوط یک چرخ‌بال ارتش در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک، وزارت دفاع ملی می‌گوید که براساس بررسی‌های این وزارت، این چرخ‌بال توسط افراد وابسته به عبدالغنی علی‌پور، فرمانده مقاومت مردمی ساقط شده است.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی امروز (شنبه، ۳۰ حوت) در تویتی گفته است: «بررسی‌های وزارت دفاع ملی و همچنان اسناد و‌ مدرک‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که چرخ‌بال قوای هوایی توسط جنگجویان وابسته به علی‌پور در ولسوالی بهسود هدف قرار داده شده است.»

او تأکید کرده است که وزارت دفاع «به هر قیمت» از عاملان این رویداد انتقام خون کشته‌شدگان نیروهای دولتی را می‌گیرد و عاملانش را به کیفر می‌رساند.

محمدحسین توانا، از نزدیکان علی‌پور نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد که افراد آنان، چرخ‌بال ارتش را در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ساقط کرده‌اند.

او افزود که آنان این چرخ‌بال را به‌دنبال هدف‌قراردان مواضع‌شان توسط نیروهای دولتی، سقوط داده‌اند.

آقای توانا افزود که در جریان این حملات هوایی، شش عضو مقاومت مردمی به رهبری علی‌پور کشته و دو عضو دیگر آنان زخمی شده‌اند.

همچنان دو روز پیش وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در پی سقوط چرخ‌بال نوع «MI-17» مربوط لوای ۷۷۷ قوای هوایی در تاریخ ۲۷ حوت، نُه نفر به‌شمول چهار عمله‌ی پرواز و پنج نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. ،،،، خیلی آشکار فہمیدہ میشود کہ دولت آقای اشرف غنی ، بر این سدد است کہ تنہا مقاومت مردمی ہزارہ جات علیہ طالبان و داعش وحشی را از پا در بیارد تا برای تسلط دوبارہ ی طالبان بر کابل ہیچ مانعی وجود نداشتہ باشد ۔ در حالیکہ جبہ ی مقاومت علیہ خشونت طالبان از دولت حمایت کردہ است ۔

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *