عکس: آرشیف

طالبان شش غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان را در فاریاب کُشتند

نیروهای ارتش در شمال کشور تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان شش غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان را در ولسوالی گرزیوان این ولایت کُشته‌اند.

حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (شنبه، ۳۰ حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این غیرنظامیان شام روز گذشته و بامداد امروز در دو رویداد جداگانه توسط طالبان کشته شده‌اند.

به گفته‌ی آقای رضایی، در رویداد نخست طالبان دو نوجوان دکان‌دار ۱۸ و ۱۳ ساله را در بازار «سرچکان» گرزیوان تیرباران کرده‌اند. او تأکید کرد که آنان زمانی توسط طالبان تیرباران شده‌اند که از محل کار به طرف خانه‌های‌شان در حرکت بوده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین تأکید کرد که هنوز علت این اقدام طالبان مشخص نشده است.

از سویی هم، او افزود که جنگ‌جویان طالبان حوالی ساعت ۱۲:۰۰ بامداد بر خانه‌ی یک سرباز ارتش منطقوی در روستای «جرقلعه»‌ی ولسوالی گرزیوان یورش برده و چهار نفر را به‌گونه‌ی «بی‌رحمانه» به قتل رسانده‌اند.

حنیف رضایی گفت که کشته‌شدگان شامل دو خواهر این سرباز منطقوی و دو کودک می‌شوند.

از سویی هم، قول اردوی ۲۰۹ شاهین در اعلامیه‌ای این اقدام طالبان را خلاف موازین اسلامی و حقوق بشری خوانده است. در اعلامیه تأکید شده است: «غیرنظامیان، خانواده‌های سربازان و طالبان در قوانین منازعات مسلحانه در جمع نیروهای محارب قرار ندارند، اما جنایت‌کاران طالب همواره با این گونه جنایت‌ها کوشش می‌کنند که شکست‌شان از نیروهای دفاعی و امنیتی را جبران کنند.»

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی گرزیوان حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *