فرمانده قطعه خاص پولیس بغلان
SM

فرمانده قطعه خاص پولیس بغلان در درگیری با طالبان کشته شد

منابع امنیتی در ولایت بغلان تأیید می‌کنند که شریف‌الله خوستی، فرمانده قطعه خاص پولیس این ولایت در درگیری با جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده است.

جاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این درگیری حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۲ حمل) در مسیر شاهراه بغلان – قندوز صورت گرفته است.

آقای بشارت همچنان گفت که در جریان این درگیری دو سرباز دیگر پولیس زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، در جریان این درگیری به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده، اما تا کنون آمار آن مشخص نشده است.

در همین حال، سمیع‌الدین ناظر، عضو شورای ولایتی بغلان می‌گوید که این درگیری شب گذشته در منطقه‌ی «خلازی» در مسیر شاهراه بغلان – قندوز رخ داده است.

آقای ناظر به روزنامه اطلاعات روز همچنان گفت که در جریان این درگیری دست‌کم نُه سرباز دیگر پولیس زخمی شده‌اند.

او گفت که هنوز هم درگیری در ساحه جریان دارد و ممکن است شمار زخمیان نیروهای امنیتی بیشتر از این باشد.

این عضو شورای ولایتی بغلان افزود که طالبان از خانه‌های مردم به‌عنوان سنگر استفاده می‌کنند و به این دلیل نیروهای امنیتی نمی‌توانند خانه‌های مسکونی را مستقیم هدف قرار دهند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بغلان یکی از ناامن‌ترین ولایت‌ها در حوزه‌ی شمال‌شرق کشور است. جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌ها و همچنان در بخش‌هایی از شهر پلخمری، مرکز این ولایت حضور و فعالیت تروریستی دارند.