بازداشت ولسوال و مسئول نظامی طالبان در بغلان

ولسوال و مسئول نظامی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی صبری خوست در بغلان بازداشت شدند

منابع امنیتی در ولایت بغلان می‌گویند که ولسوال جدید و مسئول نظامی نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی صبری ولایت خوست در مربوطات ولسوالی خنجان بغلان بازداشت شده‌اند.

احمدجاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان می‌گوید که این افراد در جریان یک عملیات ویژه‌ی نیروهای پولیس بازداشت شده‌اند.

آقای بشارت همچنان گفته است که افراد بازداشت‌شده باشندگان اصلی ولایت خوست اند که پیش از این از اعضای ارشد قطعه لایزری طالبان بودند که در مسیر شاهراه عمومی بغلان قندوز و بغلان – سمنگان فعالیت می‌کردند.

به‌گفته‌ی او، افراد بازداشت‌‌شده به تازگی به‌حیث ولسوال و مسئول نظامی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی صبری ولایت خوست تعیین شده بودند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان در ادامه گفته است که آنان در تحقیقات ابتدایی اعتراف کرده‌اند که از چند سال به این طرف در حملات بر پایگاه‌های نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه عمومی بغلان – پلخمری و بغلان – سمنگان، هدف قراردادن کاروان نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان ماین‌گذاری و تخریب جاده‌های عمومی نقش گسترده داشته‌اند.

بشارت تأکید کرده است که بررسی بیشتر نهادهای کشفی در این مورد جریان دارد. گروه طالبان تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.