موترهای بدون اسناد

گشت‌وگذار موترهای «یک کلید» در کشور منع شد

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که گشت‌وگذار موترهای بدون اسناد یا «یک کلید» پس از پایان ماه حمل سال جاری ممنوع است.

در اعلامیه‌ی این دفتر آمده است که این تصمیم روز گذشته (شنبه، ۲۱ حمل) در نشست مسئولان نهادهای امنیتی به ریاست حمدالله محب و با حضور سرپرست وزارت مالیه گرفته شده است.

طبق اعلامیه، طرزالعمل منع گشت‌وگذار موترهای بدون اسناد یا «یک کلید» از سوی وزارت مالیه آماده شده است.

از سوی هم، دفتر شورای امنیت ملی گفته است که پس از این از هر گونه واردات موترهای بدون اسناد یا «یک کلید» نظارت می‌شود و در کنار آن، در ارائه‌ی اسناد به موترها، سهولت به میان می‌آید.

این درحالی است که روند ثبت موترهای بدون اسناد در دهم عقرب سال گذشته‌ی خورشیدی آغاز شد. حکومت دو بار مهلت ثبت این نوع موترها را تمدید کرد و در این مدت هزاران موتر بدون اسناد ثبت شد.

وزارت داخله‌ی کشور در ۲۳ حوت اعلام کرد که فرصت تمدید ثبت موترهای بدون اسناد قبلا پایان یافته و این گونه موترها پس از این به‌گونه‌ی فوری متوقف و ضبط می‌شود.

پیش از آن‌که مهلت ثبت موترهای بدون اسناد پایان یابد، امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری گفته بود که شکایت از گشت‌وگذار موترهای بدون اسناد از سال‌ها به این طرف مطرح است و این مشکلات ردیابی مجرمان را بیشتر می‌سازد.

معاون اول ریاست‌جمهوری هشدار داده بود در صورتی که مالکان این موترها موترهای‌شان را قانونی نسازند، این موترها ضبط و از آنها در گزمه‌ی پولیس استفاده می‌شود.