استخدام آموزگاران
IARCSC

آغاز روند استخدام ۱۱ هزار آموزگار؛ تنها یک آموزگار برای حوزه‌ی ۱۳ شهر کابل

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی روند استخدام ۱۱ هزار آموزگار را در کشور آغاز کرده است.

احمدنادر نادری، رییس این کمیسیون امروز در مراسمی به مناسبت «هفته‌ی حکومت‌داری و منابع بشری» در ارگ ریاست‌جمهوری گفت که این تعداد آموزگاران در دو مرحله استخدام خواهند شد. او گفت که در مرحله‌ی اول بست‌های آموزگاری در ۲۱ ولایت به رقابت آذاد گذاشته می‌شود.

براساس فهرستی از این بست‌ها که در وبسایت کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی منتشر شده، در مرحله‌ی اول در ولایت‌های کابل، بادغیس، ارزگان، بامیان، بلخ، پروان، پنجشیر، جوزجان، خوست، دایکندی، زابل، سمنگان، غزنی، فاریاب، فراه، کنر، لوگر، نورستان، هرات، هلمند و میدان‌وردک آموزگار استخدام می‌شوند.

از مجموع ۱۱ هزار بست آموزگاری، برای ولایت کابل ۶۴۲ بست در نظر گرفته شده است.

درحالی که رییس‌جمهور اشرف غنی در مراسم امروز بر توزیع عادلانه‌ی بست‌های آموزگاری در بخش‌های مختلف کشور تأکید کرد، حوزه‌های آموزشی سیزدهم، ششم، دوم و سوم از حوزه‌های اند که در آن کم‌ترین بست آموزگاری در نظر گرفته شده است.

برای حوزه‌ی سیزدهم آموزشی شهر کابل تنها یک بست (لیسه ذکور شهرک صفا)، حوزه‌ی ششم آموزشی (سه بست)، حوزه‌ی دوم آموزشی (چهار بست) و حوزه‌ی سوم آموزشی هفت بست آموزگاری به رقابت آزاد گذاشته شده است.

این درحالی است که مکاتب غرب شهر کابل با کمبود «شدید» آموزگار مواجه اند و امروز شماری از دانش‌آموزان لیسه فیض‌محمد کاتب نسبت به کمبود آموزگار و کتاب درسی دست به اعتراض نیز زده بودند.