وزارت صحت به سکتور خصوصی صحی: ما را در مهار موج سوم کرونا همکاری کنید

همزمان با افزایش موارد روزانه‌ی ابتلا به ویروس کرونا، وزارت صحت عامه برای مهار موج سوم شیوع این ویروس از سکتور خصوصی صحی خواستار کمک شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، آمده که این موضوع امروز (پنج‌شنبه، ۹ ثور) توسط وحید مجروح، سرپرست این وزارت در نشست مشترک رهبری این نهاد با نمایندگان سکتور خصوصی صحی، رییسان کمیته‌های تخنیکی وزارت صحت عامه و رییسان صحت عامه‌ی ولایات مطرح شده است.

به نقل از خبرنامه، آقای مجروح در این نشست نقش سکتور خصوصی صحی را بر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا مهم خوانده و از آنان خواسته است تا وزارت صحت عامه را در «این وضعیت حساس» همکاری همه‌جانبه کنند.

او همچنان ضمن ارزیابی از کارکردهای ادارات صحی به مسئولان این ادارات هدایت داده است که در راستای تدابیر پیشگیری از موج سوم ویروس کرونا بیشتر تلاش کنند.

همچنان وزارت صحت عامه گفته است که اشتراک‌کنندگان در این نشست چالش‌ها و پیشنهادات‌شان را در پیوند به موجودیت بالون‌های اکسیجن، نصب دستگاه‌های تولید اکسیجن در مراکز صحی، توزیع و چاب مواد تبلیغاتی، توظیف تیم‌های سکریننگ در میدان‌های هوایی، تدابیر لابراتوارهای کووید۱۰، ظرفیت بستر در مراکز صحی ولایات و روند تطبیق واکسین کرونا نیز صحبت و گفت‌وگو کرده‌اند.

این درحالی است که در هفته‌های اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در کشور و به‌خصوص بزرگ‌شهرها افزایش یافته است. از زمان شیوع این ویروس تاکنون حدود ۵۹ هزار و ۶۰۰ مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند.

از مجموع مبتلایان این موارد، دو هزار ۶۱۸ نفر جان باخته و حدود ۵۳ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.