نشست مشورتی مدیریت موج سوم کرونا
ARG

وزارت صحت: موج سوم کرونا از شرق به غرب کشور در حرکت است

مسئولان وزارت صحت عامه گفته‌اند که موج سوم ویروس کرونا در افغانستان تشخیص داده شده است. این مسئولان امروز در نشست مشورتی در خصوص مدیریت موج سوم کرونا، این موضوع را مطرح کرده‌اند.

آنان گفته‌اند که موج سوم کرونا از شرق به غرب کشور در حرکت بوده و بیشترین موارد آن در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، قندهار، کابل، هرات، نیمروز و خوست به ثبت رسیده است.

در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که در این نشست با شماری از متخصصان صحی افغان مقیم امریکا و اروپا مشورت شده است. در این نشست روی هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با موج سوم کرونا، تطبیق واکسین، رسانیدن آکسیجن و تجهیز شفاخانه‌ها بحث شده است.

طبق خبرنامه، مسئولان وزارت صحت عامه گفته‌اند که در حال حاضر ۲۴ لابراتوار آزمایش ویروس کرونا در ۱۸ ولایت موجود است و قرار است تا پایان ماه جون این لابراتوارها برای تمام ولایات فراهم شود.

در همین حال، رییس‌جمهور اشرف غنی در این نشست بر حل چالش کمبود آکسیجن تأکید کرده و گفته است که در این زمینه باید همکاری سکتور خصوصی جلب و روی یک برنامه به‌خاطر مدیریت چالش کمبود آکسیجن کار شود.

این درحالی است که براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از ۵۳ هزار نفر بهبود یافته و بیش از دوهزار و ۶۰۰ نفر دیگر جان داده‌اند.