حمله‌ی طالبان در وردوج بدخشان

هشت نظامی در حملات طالبان در بدخشان کشته و ۱۴ نظامی دیگر زخمی شدند

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی وردوج این ولایت، دست‌کم هشت نظامی کشته و ۱۴ نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

احمدبشیر صمیم، رییس شورای ولایتی بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حملات شب گذشته (شنبه، ۱۱ ثور) بر پاسگاه‌های امنیتی در روستای «ترنگ» ولسوالی وردوج صورت گرفته است.

آقای صمیم گفت که کشته و زخمیان این حملات همه اعضای ارتش منطقه‌ای هستند. او در مورد تلفات جنگ‌جویان گروه طالبان در جریان این درگیری‌ها چیزی نگفت.

از سوی هم، صمیم گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان یک پُل را در روستای یادشده به آتش کشیده‌اند. او افزود که حملات طالبان عقب زده شده و در حال حاضر ساحه تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

در همین حال، عبدالهادی نظری، سخن‌گوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر مستقر در قندوز می‌گوید که این حملات طالبان بر پاسگاه‌های مشترک نیروهای پولیس محلی و ارتش راه‌اندازی شده است.

آقای نظری همچنان به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان درگیری‌ها، دو سرباز ارتش کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی او، با رسیدن نیروهای کمکی به فرماندهی فرمانده لوای ارتش در بدخشان، حملات طالبان نیز عقب زده شده است. نظری تأکید کرد که هیچ پاسگاهی در جریان این حملات طالبان سقوط نکرده است.

عبدالمناف نظری، سخن‌گوی لوای ارتش در بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان این درگیری‌ها، شش جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته و شماری دیگرشان زخمی شده‌اند.

گروه طالبان ادعا کرده است که در نتیجه‌ی این حملات هشت نیروی امنیتی کشته و ۱۴ نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند. طالبان همچنان ادعا کرده‌اند که یک پاسگاه نیروهای امنیتی به‌‌دست جنگ‌جویان این گروه سقوط کرده و به جنگ‌جویان این گروه آسیبی نرسیده است.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *