حمله بر مکتب سیدالشهدا

حمله بر مکتب سیدالشهدا در کابل؛ رییس‌جمهور غنی روز سه‌شنبه را عزای عمومی اعلام کرد

رییس‌جمهور اشرف غنی در یک پیام ویدیویی، روز سه‌شنبه هفته‌ی جاری را به احترام قربانیان حمله‌ی چند روز پیش در ولایت لوگر و حمله‌ی روز گذشته بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل، عزای عمومی اعلام کرده است.

آقای غنی در این پیام گفته است که به امرالله صالح، معاون اول خود هدایت داده است که به خانواده‌ی «شهدا» و زخمیان این رویدادهای «تروریستی» رسیدگی کند.

او همچنان به سرور دانش، معاون دوم خود هدایت داده است که در مشورت با بزرگان غرب کابل، راه‌های تأمین امنیت این منطقه را جستجو و طی دو هفته به ریاست‌جمهوری گزارش دهد.

همین طور، آقای غنی در این پیام گفته که به وزارت صحت عامه هدایت داده است تا از تمام امکانات برای درمان زخمیان رویداد تروریستی روز گذشته در غرب کابل، استفاده کند.

براساس آمار رسمی وزارت داخله، در حمله‌ی روز گذشته بر مکتب سیدالشهدا در حوزه‌ی سیزدهم امنیتی شهر کابل، بیش از ۵۰ نفر که بیشترشان دانش‌آموزان دختر بودند، کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله که با استفاده از یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده و به تعقیب آن دو انفجار ماین جاسازی‌شده انجام شد، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. مقام‌های دولت افغانستان گروه طالبان را مسئول این حمله اعلام کرده‌اند. طالبان اما دست‌داشتن در این حمله را رد کرده و حکومت را مسئول آن دانسته‌اند.