مرجان‌خیل

سرپرست فرماندهی پولیس «گیرو»ی غزنی در انفجار ماین کشته شد

منابع امنیتی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که عبدالغفور مرجان‌خیل، سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی گیروی این ولایت در نتیجه‌ی انفجار ماین کشته شده است.

یک منبع امنیتی در فرماندهی پولیس غزنی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد عصر روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۹ ثور) در روستای «چهاربرجه»ی ولسوالی خواجه‌عمری این ولایت رخ داده است.

منبع افزود که موتر حامل این فرمانده پولیس زمانی با ماین کنارجاده‌ای برخورد کرده است که آب به یکی از پاسگاه‌های پولیس گیرو مستقر در خواجه‌عمری انتقال می‌داد. این ماین توسط جنگ‌جویان گروه طالبان جاسازی شده بود.

به گفته‌ی او، به‌دنبال سقوط ولسوالی گیرو به‌دست طالبان، پرسنل این ولسوالی به خواجه‌عمری انتقال داده شده است.

منبع امنیتی تأکید کرد که ماین توسط جنگ‌جویان گروه طالبان جاسازی شده بود.

عبدالغفور مرجان‌خیل سومین فرمانده پولیس ولسوالی‌های غزنی است که در جریان ماه جاری خورشیدی در نتیجه‌ی جنگ با طالبان و یا انفجار ماین این گروه کشته شده است.

رحمت‌الله مبارز، فرمانده پولیس ولسوالی ناوه‌ی غزنی ۱۷ روز پیش و چند روز بعد از تقررش به این مقام در نتیجه‌ی انفجار ماین در ولسوالی ده‌یک این ولایت کشته شد. همچنان جاوید، سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی ده‌یک نیز در تاریخ ۱ ثور در درگیری با جنگ‌جویان گروه طالبان در مربوطات این ولسوالی کشته شد.

اخیرا گروه طالبان به حملاتش در بخش‌هایی از ولایت غزنی از جمله شهر غزنی، ولسوالی‌های خواجه‌عمری، قره‌باغ، مقر، آب‌بند، گیلان و اندر این ولایت شدت بخشیده است.

هم‌اکنون از مجموع ۱۸ ولسوالی غزنی، چهار ولسوالی آن به‌صورت کامل در کنترل طالبان است. این ولسوالی‌ها شامل ناوه، گیرو، رشیدان و اجرستان می‌شود.

مراکز سه ولسوالی واغظ، خوگیانی، زنه‌خان نیز به‌دلیل تهدیدات بلند امنیتی از این ولسوالی به شهر غزنی منتقل شده است. متباقی ولسوالی‌های این ولایت به‌جز ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ناهور نیز زیر تهدید گروه طالبان قرار دارد.