میدان هوایی قندهار

میدان هوایی قندهار از نیروهای امریکایی به دولت افغانستان واگذار شد

سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که نیروهای این کشور میدان هوایی قندهار را در جریان هفته‌ی جاری به مقام‌های دولت افغانستان واگذار کرده‌اند.

سفارت امریکا امروز (جمعه، ۲۴ ثور) در رشته‌تویتی گفته است که نیروهای امریکایی برای نزدیک به دو دهه با نیروهای امنیتی افغانستان شانه‌به‌شانه با تروریزم مبارزه کرده‌اند.

به‌گفته‌ی این سفارت، نیروهای ناتو و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، مأموریت مشترک داشتند و متحدان ثابت بودند.

سفارت امریکا در ادامه گفته است که به حمایت خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

به باور این سفارت، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان از مردم افغانستان دفاع می‌کنند، افغانستان را به ثبات می‌رسانند و برای صلح پایدار و عادلانه مبارزه می‌کنند.

سفارت امریکا درحالی از واگذاری میدان هوایی قندهار به دولت افغانستان خبر داده است که پیش از این اداره هوانوردی ملکی افغانستان از ناتو خواسته بود که مسئولیت میدان هوایی قندهار را به این اداره واگذار کند.

از سوی هم، میدان هوایی قندهار دو هفته پس از آغاز رسمی روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان به دولت افغانستان واگذار شده است.

این روند در اول می رسما آغاز شده و طبق برنامه‌ی امریکا و ناتو، قرار است تمامی نیروهای خارجی تا ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج شوند.

پیش از میدان هوایی قندهار، در جریان دو هفته‌ی گذشته، دو پایگاه نیروهای امریکایی و یک پایگاه نیروهای آلمانی در ولایت‌های هلمند، بلخ و کابل به نیروهای افغان واگذار شده بود.