Breshna

لین برق وارداتی در ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل به‌گونه‌ی موقت وصل شد

شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است که لین برق وارداتی در ساحه‌ی شهرک طلایی، از مربوطات ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل به‌گونه‌ی موقت وصل شده است. این لین جمعه‌شب (۲۴ ثور) به دلیل منهدم شدن یک پایه برق از اثر انفجار ماین قطع شده بود.

در اعلامیه‌ی این شرکت آمده است که کار ساخت اساسی این پایه و دو پایه‌ی دیگر که چندی پیش در ولسوالی کلکان کابل از اثر انفجار ماین منهدم شده بود، جریان دارد.

روز گذشته شرکت برشنا اعلام کرد که در جریان دو هفته‌ی گذشته ۱۳ پایه‌ی برق در ولایت‌های مختلف از سوی «دشمنان روشنایی» منهدم و یا قسما تخریب شده است.

این شرکت همچنان گفته بود که با تخریب این پایه‌ها، برق کابل و هشت ولایت دیگر که در مسیر لین برق وارداتی قرار دارند، نیز قطع شده است.

شرکت برشنا همچنان از نهادهای امنیتی خواسته بود که از شبکه‌ها و تأسیسات برق مخافظت و عاملان تخریب پایه‌های برق را بازداشت و به پنجه‌ی قانون بسپارند.

به دنبال آن، وزارت داخله اعلام کرد که روز جمعه‌ی گذشته چهار نفر را در پیوند به تخریب پایه‌های برق بازداشت کرده و تحقیقات بیشتر از آنان جریان دارد.

حمید روشن، معاون سخن‌گوی وزارت داخله هرچند در مورد افراد تازه بازداشت‌شده جزئیات نداده بود، اما گفته بود که سال گذشته نیز شش نفر در پیوند به تخریب پایه‌های برق بازداشت شده بودند که به عضویت گروه طالبان اعتراف کردند.

گروه طالبان هر گونه دست‌داشتن در تخریب پایه‌های برق را رد کرده است.