ولسوالی ناهور غزنی
SM

هشدار ولسوال ناهور ولایت غزنی: طالبان قصد حمله بر این ولسوالی را دارند

مقام‌های محلی در ولسوالی ناهور ولایت غزنی می‌گویند که طالبان از چند روز به این طرف ماین‌گذاری مسیرهای رفت‌وآمد مردم را آغاز کرده و با این شیوه، قصد حمله بر این ولسوالی را دارند.

طاهر زاهدی، ولسوال ولسوالی ناهور به روزنامه اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت ۸:۰۰ روز پنج‌شنبه (۳۰ ثور) در نتیجه‌ی انفجار ماین کنارجاده‌ای در روستای «بند دو آب» منطقه‌ی «سبزک خوات» این ولسوالی، دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آقای زاهدی همچنین گفت که قربانیان این رویداد همه غیرنظامی بودند که می‌خواستند مواشی‌شان را با استفاده از یک عراده موتر نوع «دینا» به فروش ببرند.

به‌گفته‌ی او، جنگ‌جویان گروه طالبان از دو شب به این سو، تحرکاتی در مربوطات این ولسوالی داشته، اما موفق به حمله نشده‌اند.

ولسوال ناهور افزود که جنگ‌جویان گروه طالبان با کارگذاری ماین در مسیر جاده‌ها می‌خواهند زمینه‌ی حمله بر این ولسوالی را فراهم کنند.

آقای زاهدی گفت که برنامه‌ای را برای خنثاسازی ماین‌های طالبان روی‌دست گرفته‌اند، اما تجهیزات کافی ندارند و از لحاظ تخنیکی نیز با مشکل مواجه اند.

او علاوه کرد که در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی برای جلوگیری از جاسازی ماین توسط طالبان تمرکز دارند.

او گفت که نیروهای امنیتی در همکاری نزدیک با مردم محل آمادگی هرگونه پاسخ‌دهی به حملات احتمالی طالبان را دارند.

ولسوالی ناهور ولایت غزنی با ولسوالی‌های دایمرداد، چک و جغتوی ولایت میدان‌وردک و همچنین ولسوالی‌های قره‌باغ، جغتو و رشیدان غزنی مرز دارد.

ولسوال ناهور می‌گوید که حضور طالبان در ولسوالی‌های ناامن اطراف ناهور احتمال حمله‌ی طالبان بر این ولسوالی را نیز افزایش داده است.

این همه درحالی است که اخیرا حملات طالبان بر مراکز ولسوالی‌ها در شماری از ولایات افزایش یافته است. در چند روز گذشته دست‌کم چهار ولسوالی در ولایت‌های میدان‌وردک، بغلان و لغمان به‌دست گروه طالبان افتاده است.