عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی جلریز
MOD

سقوط ولسوالی جلریز؛ وزارت دفاع از آغاز عملیات پاکسازی در این ولسوالی خبر داد

به دنبال سقوط ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک، وزارت دفاع از آغاز عملیات پاکسازی این ولسوالی از وجود گروه طالبان خبر داده است.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی بدون اشاره به سقوط ولسوالی جلریز، گفته است که عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی و دفاعی برای پاکسازی این ولسوالی از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان ادامه دارد.

آقای امان همچنان گفته است که در یک حمله‌ی هوایی بر یک تجمع گروه طالبان در ولسوالی جلریز، ده طالب کشته شده‌اند. این حمله حوالی ساعت ۱:۴۸ بعد از ظهر امروز اجرا شده است.

گروه طالبان ادعا کرده است که کنترل مرکز ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک به‌شمول ساختمان فرماندهی پولیس و تمام ملحقات آن‌را به‌دست گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان این گروه همچنین ادعا کرده است که نظامیان دولتی سلاح‌های‌شان را به زمین گذاشته و به این گروه پیوسته‌اند. او در عین حال ادعا کرده است که چندین عراده واسطه نظامی و مقداری سلاح و مهمات را نیز به‌دست آورده‌اند.

مهدی راسخ، نماینده‌ی مردم میدان‌وردک در مجلس نمایندگان نیز سقوط ولسوالی جلریز میدان‌وردک به‌دست طالبان را تأیید کرده، می‌گوید که ۶۹ نیروی امنیتی و دفاعی به‌دست این گروه افتاده است.

آقای راسخ در یک کلیپ ویدیویی که به روزنامه اطلاعات روز فرستاده، سقوط ولسوالی جلریز را «مشکوک» خوانده و گفته است که با وجود فشارهای زیاد بر وزارت‌های دفاع و داخله، هیچ کمکی بر نیروهای مستقر در جلریز صورت نگرفته است.

راسخ همچنین گفته است که در جریان درگیری‌ها، هفت نیروی امنیتی کشته و شماری هم مفقود شده‌اند.

به‌گفته‌ی ولسوالی جلریز پس از دو سال محاصره و سه شبانه‌روز درگیری شدید، درحالی سقوط کرده است که یک قطعه‌ای از نیروهای ارتش و خیزش‌های مردمی در ولسوالی بهسود مستقر است، اما برای کمک به نیروهای امنیتی در جلریز اعزام نشده است.

در هفته‌های اخیر دست‌کم چهار ولسوالی در ولایت‌های میدان‌وردک، بغلان و لغمان سقوط کرده است. چندی پیش ولسوالی‌های بُرکه‌ی بغلان و نرخ میدان‌وردک و به تعقیب آن، روز گذشته ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرد.

وزارت دفاع ملی گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی از این ولسوالی‌ها عقب‌نشینی تکتیکی کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *