بدخشان
عکس: آرشیف

حملات تهاجمی طالبان در ولسوالی‌های خاش و راغستان بدخشان عقب زده شد

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی‌های خاش و راغستان این ولایت عقب زده شده است.

نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان امروز (دوشنبه، ۱۰ جوزا) گفته است که این حملات طالبان در جریان یک‌شبانه‌روز گذشته انجام شده، اما با مقاومت شدید نیروهای منیتی و دفاعی مواجه شده است.

آقای نظری همچنین گفته است که در دفع حملات طالبان در این دو ولسوالی، نیروهای خیزش مردمی و نیروهای هوایی نیز نقش داشته‌اند.

به‌گفته‌ی او، در جریان درگیری‌ها، بیش از ۱۵ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند.

از سوی هم، سخن‌گوی والی بدخشان گفته است که در نتیجه‌ی حملات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی خاش این ولایت، چندین روستا از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده است.

او تأکید کرده است که در جریان این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی و دفاعی آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. تحرکات جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت از جمله خاش، راغستان، یفتل پایان، درایم، جرم، وردوج، کران و منجان و… افزایش یافته است.

در تاریخ سوم جوزا نیز سخن‌گوی والی بدخشان از دفع حملات تهاجمی گروه طالبان بر شش ولسوالی این ولایت از جمله خاش و راغستان خبر داده بود.

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که حملات تهاجمی گروه طالبان در ولسوالی‌های این ولایت از سوی جنگ‌جویان خارجی نیز حمایت می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *