بدخشان
عکس: آرشیف

هشت نفر در بدخشان در پی انحراف یک موتر از جاده در آب غرق شدند

منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در نتیجه‌ی انحراف یک عراده موتر از جاده در مربوطات ولسوالی مایمی این ولایت، هشت نفر به‌شمول زنان و کودکان در «دریای پنج» غرق شده‌اند.

نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان گفته است که این حادثه حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ جوزا) در منطقه‌ی «ریگ روان» ولسوالی مایمی رخ داده است.

آقای نظری توضیح داده است که یک عراده موتر نوع لندکروزر که از ولسوالی مایمی به مقصد شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان در حرکت بود، از جاده منحرف و به دریا سقوط کرده است.

نظری افزوده است که اجساد تا کنون از آب کشیده نشده و تنها چهار نفر دیگر به حالت زخمی نجات داده شده‌اند. به‌گفته‌ی او، تلاش‌ها برای بیرون کردن اجساد از آب جریان دارد.

سخن‌گوی والی بدخشان در مورد علت وقوع این حادثه چیزی نگفته است، اما بی‌احتیاطی رانندگان و کم‌عرض بودن جاده‌ها در بخش‌های مختلف کشور از جمله ولایات کوهستانی از علت‌های اصلی وقوع حادثات ترافیکی دانسته می‌شود.

در تاریخ دهم جوزا نیز یک عراده موتر که از ولسوالی ارغنج‌خواه بدخشان به‌سوی شهر فیض‌آباد در حرکت بود، در مسیر راه از جاده منحرف شد. در نتیجه‌ی این حادثه، هشت نفر به‌شمول زنان و کودکان کشته و نُه نفر دیگر زخمی شدند.