ولسوالی آب‌بند غزنی

سه نیروی امنیتی در حمله‌ی طالبان در «آب‌بند» غزنی کشته شدند

منابع محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای پولیس ملی و خیزش مردمی در ولسوالی آب‌بند این ولایت، سه عضو این نیروها کشته شده‌اند.

واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حمله‌ی‌شان را بامداد روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ جوزا) در مناطق «سرفراز قلعه» و «آنتن» ولسوالی آب‌بند راه‌اندازی کرده بودند. درگیری میان دو طرف تا حوالی ساعت ۸:۰۰ شب گذشته ادامه یافته است.

آقای جمعه‌زاده افزود که در جریان این درگیری دو سرباز دیگر پولیس و خیزش مردمی به‌گونه‌ی سطحی زخمی شده‌اند.

او تأکید کرد که این پاسگاه در مناطق مسکونی موقعیت داشته و در هر کدام آن‌ها پنج، پنج نفر مستقر بوده‌اند. افراد و تجهیزات این پاسگاه‌ها هم‌اکنون به قرارگاه ولسوالی آب‌بند و فرماندهی پولیس این ولسوالی منتقل شده‌اند.

از سویی هم، سخن‌گوی والی غزنی گفت که در جریان درگیری در حمله‌ی طالبان بر این پاسگاه‌ها، ۱۴ جنگ‌جوی طالبان کشته و هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

همزمان با این گروه طالبان ادعا کرده است که جنگ‌جویانش کنترل فرماندهی پولیس ولسوالی آب‌بند را در دست گرفته‌اند.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بیشتر نقاط این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه در ماه‌های اخیر به حملاتش در این ولایت شدت بخشیده است.