سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خواهان راه‌اندازی بسیج تبلیغاتی ملی در برابر طالبان شد

محمدطاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در یک نشست آنلاین با رییسان ولایتی اطلاعات و فرهنگ، از آنان خواسته است که یک بسیج تبلیغاتی ملی را در برابر طالبان راه‌اندازی کنند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز (دوشنبه، ۳۱ جوزا) در اعلامیه‌ای گفته است که این فراخوان درحالی صادر شده است که اخیرا خبر سقوط شماری از ولسوالی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده و حلقاتی نیز به نفع طالبان یک جنگ روانی را در برابر مردم افغانستان به راه انداخته‌اند.

محمدطاهر زهیر گفته است: «عملکرد طالبان کاذب است و آنان توان ایستادگی در برابر مردم و نیروهای دفاعی و امنیتی ما را ندارند و این گروه بیشتر به یک جنگ تبلیغاتی در برابر مردم رو آورده‌اند.»

زهیر در این نشست آنلاین گفته است که با توجه به تحولات تازه‌ی امنیتی در کشور، رییسان ولایتی اطلاعات و فرهنگ باید نسبت به حفظ میراث‌های فرهنگی و آبدات تاریخی توجه بیشتر داشته باشند تا «این داشته‌های مردم افغانستان» در جنگ‌ها و ناامنی‌ها آسیب نبیند.

او با اشاره به سقوط شماری از ولسوالی‌ها، همچنین گفته است که طالبان اگر فکر می‌کنند که می‌توانند افغانستان را به دهه‌ی هفتاد خورشیدی ببرند، اشتباه می‌کنند.

به‌گفته‌ی او، عملکرد «گروه‌های جنایتکار و متواری به هیچ وجه ماندن و یا بودن تعبیر شده نمی‌تواند، طالبان در آن حد و ظرفیت نیستند که بتوانند یک ولسوالی را اداره کنند».

او تأکید کرده است که طالبان با تسلط بر مراکز شماری از ولسوالی‌ها، ساختمان‌ها را منفجر می‌کنند، مردم را نشانه می‌گیرند و فاجعه‌های دیگری خلق می‌کنند که همه نشانه‌ی ضعف‌شان است و این‌که طالبان می‌دانند که تسلط‌شان کوتاه مدت و زودگذر است.

نشست آنلاین محمدطاهر زهیر با رییسان ولایتی اطلاعات و فرهنگ

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست آنلاین همچنین گفته است که ولسوالی‌هایی که سقوط کرده، به‌زودی به تصرف دولت در خواهد آمد. او به مردم مژده داده است که «ظرف سه یا چهار روز آینده تحولاتی زیادی رخ خواهد داد».

طبق اظهارات زهیر، طالبان اخیرا در ولایت تخار چشمان یک بزرگ قومی را پس از آن‌که میانجی‌گری برای تسلیمی نیروهای امنیتی را نپذیرفته، در برابر خانواده‌اش کشیده‌اند.

او تأکید کرده است که مردم باید از این گونه «جنایت‌های طالبان» آگاه شوند و رسانه‌ها نیز باید در «ستایش از جان‌فشانی‌های نیروهای دفاعی و نکوهش طالبان» بیشتر صدا بلند کنند.

این درحالی است که گروه طالبان طی دو ماه اخیر بیش از ۵۰ ولسوالی را تصرف کرده‌اند. در شماری از ولایت‌ها بسیج مردمی علیه این گروه شکل گرفته در برخی نقاط دیگر کشور نیز در حال شکل گرفتن است.