هواپیمای بدون سرنشین امریکایی

هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی مواضع طالبان را در قندوز و بغلان هدف قرار دادند

کانال تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گزارش کرده است که هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی مواضع گروه طالبان را در شمال‌شرق افغانستان هدف قرار داده‌اند.

طبق این گزارش، این حملات ساعاتی قبل از دیدار رییس‌جمهور اشرف غنی و جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در کاخ سفید، انجام شده است.

مقام وزارت دفاع که در گزارش فاکس‌نیوز نامی از وی برده نشده، گفته است که مواضع گروه طالبان در ولایت‌های قندوز و بغلان هدف قرار گرفته است که در نتیجه‌ی آن شماری از جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده‌اند.

گروه طالبان به این حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی واکنش نشان داده و آن‌را محکوم کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان این گروه این حملات نیروهای امریکایی را «اعمال تحریک‌کننده» خوانده و گفته است که زمینه را به عکس‌العمل این گروه مساعد می‌کند.

مجاهد نوشته است که امریکایی‌ها باید به‌جای دخیل‌شدن در جنگ و دوام‌دار ساختن تراژیدی افغان‌ها، متوجه برنامه‌ی خروج‌شان باشند، در غیر آن مسئولیت بعدی به دوش خود نیروهای امریکایی خواهد بود.

این درحالی است که اخیرا حملات گروه طالبان برای تصرف ولسوالی‌ها در ولایت‌های مختلف، به‌ویژه در ولایت‌های حوزه‌ی شمال و شمال‌شرق کشور افزایش یافته است.

طالبان ادعا دارند که در دو ماه اخیر حدود ۷۰ ولسوالی را تصرف کرده‌اند. نظامیان دولتی نیز ادعا کرده‌اند که طی چند روز اخیر ۱۳ ولسوالی را از طالبان پس گرفته‌اند.

وزارت دفاع در روزهای اخیر ویدیوهایی را نیز منتشر کرده‌ است که نشان می‌دهد جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از کشور هدف حملات هوایی قرار گرفته‌اند. گفته شده است که این حملات از سوی نیروهای هوایی ارتش افغانستان انجام شده است.