قلعه‌نو

ساختمان‌های ولایت، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی بادغیس از وجود طالبان پاکسازی شد

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که نیروهای ارتش ساختمان‌های ولایت، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی ولایت بادغیس را از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی کرده‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع امروز (چهارشنبه، ۱۶ سرطان) در تویتی گفته است که در جریان عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی شهر قلعه‌نو، مرکز بادغیس بر جنگ‌جویان طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

آقای امان افزوده است که جنگ‌جویان این گروه هم‌اکنون از این شهر در حال فرار اند.

او تأکید کرده است که تا ساعات دیگر، تمامی بخش‌های شهر قلعه‌نو از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.

در همین حال، حسام‌الدین شمس، والی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که چندین حمله‌ی هوایی بر مواضع طالبان در شهر قلعه‌نو راه‌اندازی شده است. او افزود که در ضدحمله‌های نیروهای امنیتی و دفاعی، تلفات سنگین بر طالبان وارد شده است.

آقای شمس تأکید کرد که هم‌اکنون وضعیت امنیتی در بادغیس رو به بهبودی است.

همچنین عبدالطیف روستایی، رییس صحت عامه‌ی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان درگیری های امروز در شهر قلعه‌نو یک کودک، یک زن و دو نوجوان زخمی شده اند. او افزود که وضعیت صحی این زن وخیم است.

جنگ‌جویان گروه طالبان صبح امروز بر شهر قلعه‌نو یورش بردند. والی ولایت بادغیس قبل از ظهر امروز به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در این شهر ادامه دارد.

ساعاتی پس از آن، آقای شمس در یک در یک کلیپ ویدیویی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی به‌شمول قطعات خاص و نیروهای ویژه از شهر قلعه‌نو دفاع می‌کنند.

به گفته‌ی او، طالبان در برخی از نقاط شهر متقبل تلفات سنگین شده و با شکست مواجه شده‌اند.

این درحالی است که روز گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی ولسوالی‌های آب‌کمری و مقر بادغیس را ترک کردند. به دنبال آن، پنج مقام نظامی و غیرنظامی بادغیس نیز با ده‌ها نیروی امنیتی و خیزش مردمی به طالبان پیوستند. پیش از این، ولسوالی‌های قادس و جوند نیز به‌دست طالبان سقوط کرده بود و ولسوالی بالامرغاب از یک سال به این طرف در کنترل طالبان بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *