فرمانده ارتش در بادغیس

موترهای رانندگانی که سربازان را به ترک وظیفه تحریک کنند، آتش زده می‌شود

فرمانده ارتش در بادغیس:

حسیب‌الله مسعود، فرمانده لوای ارتش در ولایت بادغیس به رانندگان موترهای تیزرفتار و باربری هشدار داده است که اگر سربازان را به ترک وظیفه تحریک کنند، موترهای‌شان را آتش می‌زند.

آقای مسعود امروز (سه‌شنبه، ۲۲ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که برخی از رانندگان موترها و همچنین باشندگان شهر قلعه‌نو، مرکز بادغیس با فراهم‌ساختن جای بودوباش موقت برای سربازان، از آنان می‌خواهند که صفوف‌شان را ترک کنند.

او افزود رانندگانی که اقدام به تحریک نظامیان دولتی برای ترک وظایف و انتقال آنان کنند، مشخصات موترهای‌شان در هرات و بادغیس ثبت و سپس با آنان برخورد قانونی می‌شود.

این فرمانده ارتش تأکید کرد: «به تمام رانندگانی که سربازان را از شهر قلعه‌نو به هرات بدون هماهنگی با این جانب انتقال می‌دهند و سربازان را تحریک می‌کنند که گویا وظیفه‌شان را ترک کنند، هشدار می‌دهم که دست از این کار بردارند.»

این در حالی است که پیش‌تر حسام‌الدین شمس، والی بادغیس گفته بود که برخی از متنفذان و موسفیدان با رفتن به پاسگاه‌ها و قرارگاه‌های نیروهای دولتی، از آنان می‌خواهند که پاسگاه‌های‌شان را ترک کنند.

بادغیس در شمال‌غرب کشور از ولایت‌های به شدت ناامن است. طی یک هفته اخیر، طالبان بیش از چهار مرتبه بالای شهر قلعه‌نو حمله کرده‌اند. مقام‌های محلی بادغیس می‌گویند که گروه طالبان شش ولسوالی بادغیس را تحت کنترل‌شان دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *