ولسوالی ناهور غزنی
SM

حملات طالبان در ولسوالی‌های ناور و جاغوری غزنی دفع شد

مقام‌های محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که حملات جنگ‌جویان گروه طالبان بر مرکز ولسوالی ناور و بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری این ولایت با شکست مواجه شده است.

طاهر زاهدی، ولسوال ناور امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان حمله‌ی‌شان بر مرکز ولسوالی ناور را شام دیروز از استقامت‌های «سای طبیب» و «گرگ‌کشته» راه‌اندازی کرده بودند.

او گفت که درگیری میان دو طرف تا حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد ادامه داشته است و سرانجام جنگ‌جویان طالبان از این ساحه عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گفته‌ی آقای زاهدی در جریان درگیری، یک نیروی امنیتی کشته و دو نیروی دیگر امنیتی زخمی شده‌اند. همزمان با این، یک منبع دیگر حکومتی در ناور گفت که سرباز کشته از نیروهای خیزش مردمی بوده و در مقابل دروازه‌ی مدیریت امنیت ناور کشته شده است.

همچنین این منبع افزود که سه سرباز دیگر از نیروهای امنیتی هم در جریان این درگیری زخمی شده‌اند.

از سویی هم، ولسوال ناور گفت که به جنگ‌جویان طالبان هم در این درگیری تلفات سنگین وارد شده، اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

او همچنین اطمینان داد که وضعیت در ناور در کنترل نظامیان دولتی است.

از سویی هم، طاهر زاهدی گفت که از مرکز یک مقدار تجهیزات به این ولسوالی کمک شده است. همچنین ۱۰۵ نفر نیز در تشکیلات نیروهای امنیتی و دفاعی ولسوالی ناور جدیدا جذب شده‌اند.

همزمان با این عارف باهنر، ولسوال جاغوری به روزنامه اطلاعات روز گفت که حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های نوارمرزی در مناطق حوتقول و تنگی الغزار در انگوری هم عقب زده شده است.

آقای باهنر توضیح داد که طالبان از ولسوالی گیلان بر حوتقول و از ولسوالی مقر به الغزار حمله کرده بودند.

او تأکید کرد که در جریان درگیری‌ها در این حملات طالبان، تلفاتی بر نظامیان دولتی وارد نشده است. طالبان در روزهای اخیر چندین بار بر ولسوالی‌های ناور و جاغوری حمله کرده، اما موفق به پیشروی نشده‌اند.

طالبان در تاریخ ۲۱ سرطان برای نخستن بار ولسوالی مالستان در همسایگی ولسوالی‌های ناور و جاغوری را سقوط دادند.

این سه ولسوالی از ولسوالی‌ها امن ولایت ناامن غزنی در جنوب‌شرق کشور بود. طالبان هم‌اکنون اکثریت ولسوالی‌ها و بخش‌هایی از شهر غزنی را در کنترل گرفته‌اند.

دیدگاه‌های شما
  1. دروغ می گوید، عساکر و ملیشه ها در قریه اسلام و بازارانگوری سنگر گرفته است و مردم الغزار و قریه اسلام همه خانه هایشان را ترک کرده است. فعلا طالبان در قریه الغزار و در کوها جا بجا شده اند. لطفا دروغ پراکنی نکنید که باعث کشتار و آوارگی بیشتر مردم منطقه می شود. جناب باهنر شاید خودش هم در سنگماشه نباشد و یا در صورت که طالبان نزدیک شود خواهد گریخت. مردم از جابجا شدن نیروهای دولتی در میان خانه های شان شاکی اند و آنها توجه به حرف مردم و ریش سفیدان نمی کنند. راها هم بند است و مردم نمی توانند فرار کنند تمامی قریه های گردو حوتقول، الغزار، اسلام، گنبد انگوری، دولتشاه پایین، سیاسنگ انگوری، شفقال پایین و تمامی مردم قریه های اطراف بازار انگوری منطقه را ترک کرده اند. ما مردم که خانواده های مان در جنگ گیر مانده اند از چند نفر عسکر دولتی می خواهیم که منطقه را ترک کنند و باعث کشتار ما و ویرانی خانه های ما نشوند. فصل کار و جمع اوری محصولات مردم است و همه مال و زندگی شان را رها کرده اند. لطفا با مردم محل در تماس شوید و اقعیت ها را نشر کنید و صرف سخنگوی ولسوال و دولت نشوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *