ولسوالی مالستان

ولسوالی مالستان غزنی دوباره به دست طالبان افتاد

یک منبع حکومتی در ولایت غزنی تأیید می‌کند که ولسوالی مالستان این ولایت دوباره به دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۷ سرطان) از «میرادینه»، مرکز ولسوالی مالستان به ولسوالی جاغوری عقب‌نشینی کرده‌اند.

او افزود که طالبان شب گذشته از چندین منطقه بر مرکز ولسوالی مالستان حمله کرده بودند.

از سویی هم، این منبع افزود که هنوز تصمیمی به‌خاطر راه‌اندازی عملیات برای بازپس‌گیری این ولسوالی گرفته نشده است.

نظامیان دولتی روز گذشته ولسوالی مالستان را از نزد گروه طالبان پس گرفتند. یک منبع معتبر امنیتی در مالستان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که با آزادکردن این ولسوالی از کنترل طالبان، عملیات تصفیوی هم در این ولسوالی آغاز شده است.

وزارت داخله نیز تأیید کرد که این ولسوالی از کنترل طالبان آزاد شده است.

گروه طالبان اما گفته است که حمله‌ی نیروهای دفاعی و امنیتی برای بازپس‌گیری این ولسوالی توسط جنگ‌جویان این گروه با شکست مواجه شده است.

ولسوالی مالستان ولایت غزنی برای نخستین‌بار پس از سقوط حاکمیت طالبان در افغانستان به تاریخ ۲۱ سرطان به دست جنگ‌جویان این گروه افتاد و طالبان کنترل ساختمان این ولسوالی را به‌دست گرفتند.

مالستان یکی از امن‌ترین ولسوالی‌ها در دو دهه‌ی اخیر در افغانستان بوده است. این ولسوالی از زمان سقوط حاکمیت طالبان برای نخستین‌بار دو سال پیش مورد حمله‌ی طالبان قرار گرفت، اما طالبان با تحمل تلفات سنگین قادر به تصرف این ولسوالی نشدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *