میدان هوایی قندهار

حملات راکتی طالبان بر میدان هوایی قندهار؛ پروازها لغو شد

وزارت داخله‌ی کشور تأیید می‌کند که میدان هوایی قندهار هدف حملات راکتی قرار گرفته است. یک منبع در این وزارت به به روزنامه اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی شب گذشته (شنبه، ۹ اسد) سه فیر مرمی راکت در داخل میدان هوایی اصابت کرده است.

منبع همچنین گفت که این راکت‌ها از سوی گروه طالبان شلیک شده، اما تلفات جانی در پی نداشته است. او در مورد میزان خسارات چیزی نگفت.

جمال‌ناصر بارکزی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که مرمی‌های راکت بر خط پرواز میدان هوایی اصابت کرده است.

آقای بارکزی همچنین گفت که دو فیر مرمی راکت بخشی از خط پرواز را تخریب کرده، اما مرمی سومی خساراتی به دنبال نداشته است.

او گفت که به دنبال این حملات راکتی، پروازها نیز لغو شده است. بارکزی تأکید کرد که کار ترمیم دوباره‌ی خط پرواز آغاز شده است.

پیشتر خبرگزاری فرانسه به نقل از مسعود پشتون، رییس میدان هوایی قندهار گزارش کرده بود که از مجموع سه فیر مرمی راکت، دو مرمی آن به خط پرواز اصابت کرده و به دنبال آن، تمامی پروازها از این میدان هوایی نیز لغو شده است.

آقای پشتون همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته است که کار روی ترمیم خط پرواز جریان دارد و انتظار می‌رود که میدان هوایی تا ناوقت روز یک‌شنبه دوباره برای انجام پرواز آماده شود.

اداره هوانوردی ملکی تا کنون در این باره به‌صورت رسمی چیزی نگفته است.

طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

میدان هوایی قندهار یکی از میدان‌های بزرگ و بین‌المللی در افغانستان است.

این میدان هوایی بین‌المللی از سوی نیروهای امریکایی مدیریت می‌شد، اما با آغاز روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، سفارت امریکا در ۲۴ ماه ثور اعلام کرد که کنترل میدان هوایی قندهار به نیروهای افغان واگذار شده است.

این میدان درحالی هدف حملات راکتی قرار گرفته است که در روزهای اخیر درگیری شدید میان نظامیان دولتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در حومه‌های شهر قندهار ادامه دارد.